Daily Archives: March 5, 2019

2019 március 9

A hétvégén, 9-én szombaton, ha az időjárás is kedvező lesz, fotó túrát szervezünk, amely keretén, kora-tavaszi virágokat fogunk fényképezni. Nagyon szép látványt nyújtanak az ébredező tavaszi virágok. Brassó környéki hegyoldalakon, szebbnél-szebb virágokkal teli lelőhely van. Hogy hova megyünk? azt pénteken határozzuk el.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.
A múltkori túrával kapcsolatban. Báj-hegység – Busteni – Bucsecs-hegység.
Erre a kirándulásra két időpontot jelöltünk ki, február 22-re és március 1-ére. 22-én nagyon rossz időjárás volt, ezért a túrát március 1-én, kora-tavasz első napján szerveztük meg. Reggel derült, napsütéses idő. A 7 órási magán vonattal mentünk Busteni-ig. A jegy ára csupán valamivel több, mint 5 lej.  Predeálon és Azugában azt tapasztaltuk, hogy itt még javában tombol a tél, mindenfelé nagy hó van. Busteni-ban napsütéses, tavaszias idő fogadott, hó sehol, viszont orkán erejű, óriási szélvihar zúdult ránk. Miután leszálltunk a vonatról, váratlanul egy akóra hátba lökést kaptunk, hogy majdnem elestünk. Máskülönben az idő szép volt, Észak felé a déli oldalon, napsütésben  a Bucsecs-hegység tündökölt kevés hóval,  Dél felé az északi oldalon a Báj-hegység sötét, havas és jeges.
Ennek a túrának a célja a Bucsecs-hegység szikla csúcsainak a fényképezése volt. A tavaly szebb volt a kilátás, most egy kissé elkéstünk, a hó nagy része már elolvadt. A nagy szélben a CANTACUZINO kastélyig mentünk fel. Innét nagyon szép a kilátás a Bucsecs szikla tornyai felé.  A  szembelevő szikla csúcsokban gyönyörködtünk. Az eljegesedett út és nagy szél miatt,  szóba sem jöhetett, hogy a Zamora felé túrázzunk tovább.
Baj-hegység oldalában, a kastély alatt érdekes barlang üregek vannak, ezt már többször megfigyeltük, most végre egy pár felvételt is készítettünk, a fotó galériában láthassuk.
Mivel a mörcisor napja volt, a városban mindenfelé árulták a tavaszi virágokat, főleg a hóvirágot.
A fotó galériában: a Bucsecs-hegység szikláit, barlangokat és hóvirágokat láthatunk.