2017 november 24

Szombattól megkezdve egész hétre esős-havas  időjárást jósolnak a meteorológusok.
A havazás és a hideg nem zavaró, viszont az esős-borús idő igen. Ha a hétvégén az időjárás megfelelően alakul, akkor pénteken, Emma napján a Magurára kirándulunk. A túra kiinduló helységeTörcsvár.
Túravezető: Piszár Károly.
További  részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

A múltkori túrával kapcsolatban.
Báj-hegység vagy a Medveszakadék túra elmaradt
  Péntek reggel a borús  égbolt miatt, azt határoztuk, hogy a Medveszakadékba megyünk, de miután megérkeztünk Malomdombokra, az ég még jobban beborult és az eső is csepegett. Ezért nem szaladunk haza, hanem a Sipoly-völgyében sétálunk egyet. A Szökő-vízesésig mentünk fel. Közben az eső csepegés is elállt és kezdet kiderülni, jó idő lett, sajnáltuk, hogy nem mentünk az eredetileg tervezett túrára. A vízeséstől nem mentünk tovább a létrákig, mivel ott már eleget jártunk, hanem átmentünk a patakon és a meredek hegyoldalon kimásztunk a Csiporka tisztására, arra a helyre ahol a karácsonyfát díszítettük régebben. Máskülönben ez a legszebb hely a Csiporkán.   Meglepetés várt itt ránk.  Valakik egy szép kunyhót építettek ide.
                 REFUGIUL CASCADA – VÍZESÉS MENEDÉKHELY névre keresztelték el.
Csipirka tisztásain, ami felhúzódik a Létrás-szakadékig egy tucat ilyen kunyhó van építve szanaszét. Nem tudjuk, hogy milyen engedéllyel. Vannak köztük jó kinézésűek, de ronda tákolmányok is. A Csiporkát átszelő út-ösvény párhuzamosan halad a Sipoly-völgyi úttal, elhalad a Csiporka csúcs (1275 m.) alatt és a Puskások sáncánál, egy kőfülke közelében ér ki a szakadékhoz. Ködös időben nem tanácsos itt sétálgatni egyedül. Az utat sok helyen benőtte a fű, medvék és vaddisznók is járnak itt. A medve főleg egyedüli és egyedül gombászó embereket támad meg. Szegény volt túra társunkra emlékezünk, Virgilre, akit gombászás közben támadott meg egy hatalmas medve. Egyedül volt, ez volt a veszte.
A fotó galériában láthassuk a völgy forrását, a kis zuhatag szerű vízeséseket, a Szökő-vízesést, a környező hegyeket és a kunyhót.