2018 júlisu 28

Az archív foton Máthé Gyulát láthassuk, az EKE-OVT elnökét, amint a VIII. Vándortáboron, Forrásligeten az   ünneplő megnyitó  beszédet mondja el 1999. július 28-án.
Az idei EKE Vándortábort az EKE osztályok, Brassó közelében, Feketehalom térségében szervezik mg.
A IV. EKE Vándortábort a Malomdombok környékén szervezte meg az EKE- OVT.
Máthé Gyula, aki különböző érmeket tervezett, a kis EKE-harang  megálmodója, az állómból valóság lett. Elkészült a kis harang.  A harangon a következő felírat olvasható: “Zengő dalom hű szívekhez szóljon.” Ezt a kis harangot a malomdomboki táborban szentelték fel. Azzal az elgondolással, hogy e kis harang hangja, nyissa és zárják a táborokat.
Ezt a megemlékezést Máthé Gyulával kapcsolatba a IV. EKE Vándortáborra emlékezve tettük közzé.

Július 28-án, szombaton a múltkori túra ismertetésben már közöltük, hogy  a Csörgő vízeséshez kirándulnánk, persze ha az időjárás ezt lehetővé teszi, mivel állandó jelleggel esik az eső.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

A múltheti túrával kapcsolatban. Az előre jelzés szerint: szombaton esik, vasárnap szép idő lesz. Ez pont fordítva történt. Mivel számítottunk arra, hogy délután esik, ezért nem mentünk túl messze a Bodza környékén. Nagy ködben indultunk el és zuhogó esőben jöttünk haza, mintha október lenne. A Bodzavám közelében levő Sugó-patak, sorozatos zuhatagos  szorosában a két felső zuhatag-csoportját kerestük meg.  Többször jártunk már itt, mindig elvarázsolt a látvány. Meglepetésünk az volt, hogy az utat kiaszfaltozták a szoros bejáratáig. A bölény park is működik Bodzavámon, 10 lej a belépő.
Orbán Balázs is megcsodálta ezt a tüneményes látvány : “Sugó- vagy Malom pataknak (Urlatore) rejtett mellékvölgyületében, hol a rövid futású csermely zárt, s kivülről alig észrevehető völgyében egy valódi csodás tünemény rejtőzködik, oly tünemény, amelynek alig van párja, s a melyet még is oly kevesen méltatták megtekintésre.”
Kezdik felfedezni ezt a “tüneményt” sok látogatóval találkoztunk, még magyarországiakkal is, hétvégi kiránduló hely lett.
Sugó-patak jobb oldali mésztufa kőzetből felépülő hegyoldalon jött létre ez az érdekes kis források sorozata, a lefolyó viz, az egész hegyoldalt elönti. A források közvetlenül az erdő határán vannak. A feltörő vízek, a felszabaduló gázok hatására habossá válnak, érdekes zenélő csörgedezést lehet hallani. Innét van találóan  a Sugó név.
Hazafelé Bodolán megnéztük azt a nagy kőhidat, aminek a tartó pillérei alól a  megduzzadt  Tatrang-pataka kimosta a talajt, ezáltal a tartó pillérek megdőltek és leomlottak.
Szerencsére a vonat éppen átment, valószínű a vonat rezgése hatására omlott le a hid.
Sokat fényképeztünk, ezekből válogatunk egy párat.