2019 június 22 – 23

Mivel tovább tart az esős időjárás, ezért inkább honismereti túrákat szervezünk. Igaz most nyílik a rododendron, népiesen a havasok szépe. Az elmúlt évek keretén mindenfelé szerveztünk rododendron túrát. A legszebb túránk a Retyezáton volt, ahol többször is voltunk. A közelben, Buksa, Dudele, Csukás, Vöröshegy stb. szerveztünk szép túrákat. A Nagykőhavason is van, illetve volt rododendron, a csúcs vöröslött  tőle. Mára csak kevés virágot lehet látni, főleg a csúcs környékén. Az a hír terjedt el, hogy jó teát lehet főzni belőle. Ezért  a vandál turisták  kíméletlenül tépték a virágokat.
Az időjárást is figyelembe véve a túra irányát pénteken határozzuk el.
A múltkori túrákkal kapcsolatban – Kálnok Vadas-tetető.
Már többször is jeleztük, hogy Kálnokra és a tőle nem messze levő Vads-tetőre fogunk szervezni túrát.

Kálnok. Tavaly a református templomot és a mellette levő haranglábat tekintettük meg. Most az unitárius templomot és szintén  a mellette levő haranglábat tekintettük meg. De itt Kálnokon a temető kertben megcsodáltuk az ezer éves tölgyfát. Ilyen hatalmas öreg fákat Mirkvásáron és Köpecen a háromtörzsű szilfát, sajnos a középső törzse kidőlt, lehet látni. Kálnokon figyelemre méltóa dr. Bedő Albert mellszobra és a díszes székelykapuk.
Fotó galéria I.

A Vadas. Kálnokról  a két km.- re levő Kőrispatakra folytattuk a honismereti túrát. Mivel a tavaly itt mindent megnéztünk tovább mentünk a meredek hegyoldal alatt, ahol barlangok vannak, majd kiértünk a pisztrángos tóhoz. Itt kezdődik a Vadas-hágó. Vadas, majdnem 1000 m magasságban van, 3,5 km-re a tótól a Baróti-hegység főgerincén.  Az úton kevés a szerpentin és az út nagyon meredek, baloldalt közvetlenül az út szélén mély szakadék kísér, védőkorlát nélkül.  Máskülönben az út elég jó minőségű és elég széles is.  A tetőn, a tisztáson szép kilátás nyílik. Hatalmas, nagy-kerekű traktorokat, úgy ötöt  figyeltünk meg. Ez arra utol, hogy itt nagyszabású erdőkitermelés folyik. A cserkész iskola előtt álltunk le. Egy kissé továbbá az unitáriusok találkozó helye, ahol szószék, kopjafa és egy harangláb, harang nélkül látható.
Délután fekete felhők kezdtek gyülekezni, majd az ég kezdett dörögni, ez arra figyelmeztetett, hogy szegyük a sátorfánkat. A csepegő eső Kökösnél ért utol.