2019 július 28

A sorozatos, esős időjárás miatt a Báj-hegységre tervezett kirándulást elhalasztottuk. Folytattuk a honismereti túrát, Törcsvár után Segesvárra. Állítólag Vlad – Drakula Segesváron lakott. Ezek szerint e történet között összefüggés kell, hogy legyen, és van. Ezért mentünk Segesvárra.
Mivel esős az időjárás, a hét végén szintén egy honismereti túrát fogunk szervezni.   A túra irányát szintén pénteken határozzuk el az időjárás függvényében.
Az archív fotókon a Segesvártól nem messze lévő Szászkézd erődtemplomát láthassuk, ami hasonlít a segesvári Óra-toronyhoz, és persze nem hiányoznak a “Drakula” dolgok sem.
A múltkori túrával kapcsolatban. Segesvár.
A túrát vasárnap szerveztük meg, annak ellenére, hogy nagy esőt jósoltak erre a napra, ami be is következett, de minket másodszor is elkerült az eső  Segesváron.
Reggel jó idő ígérkezett, ami kitartót egész nap. Vonattal mentünk. Kőhalom és Segesvár között gyönyörű a táj. Segesvár közelében érve, mindjárt feltűnik a város gyönyörű környezete a Nagy-Küküllő partján és az a hegyoldal ahova a város felhatol és amelynek a tetejét a vártemplom koronázza. Ehhez hasonló nem sok van. A várost szászok, románok és magyarok lakják, de jelentős számú cigányság is jelen van. Sajnos a szászok nagy része kivándorolt Németországba, kár.
Pénteken, szombaton és vasárnap volt megrendezve a Segesvári  Magyar  Napok. Város zsúfolta tele volt turistákkal.
Túravezetőnk, Brummer Klárika volt aki jól ismerte a várost, tudta, hogy mit érdemes megnézni.
A város szimbóluma az Óra-torony. Ez igaz, ez a legszebb épület a városban, de sajnos elég rossz állapotban van, az óra sem működik.  Az összes bástyákat megnéztük. Különös látvány volt az a épület ahol állítólag Vlad Tepes  lakott, szobor is van róla, amit a turisták megrohamoztak, ezért nem tudtuk lefényképezni, viszont szép, gondozott szobra van Petőfi Sándornak.  A szász temető egy különleges látvány. A hegy tetején lévő vártemplomtól Észak felé található. érdekes módon lépcsőzetesen lefelé vannak a régi sírók. A temető nagy kiterjedésű. Itt van a szász és magyar 1914 – 1918 as hősök temetője.
Délután  beborul, fekete felhők kezdtek gyülekezni, de amíg mi ott voltunk nem esett az eső, viszont Brassóban nagy felhőszakadásról értesültünk. Hazafelé menet, Kőhalom felé a vonatból egy medve bocsot, vaddisznót és egy rókát láttunk.
A fotó galériában, Segesvár régi utcáit, bástyáit, templomait, Drakula házát, Petőfi szobrát és a szász temetőt stb.  láthassuk.