2019 augusztus 14

A következő túránkat, nem szombaton vagy vasárnap szervezzük, mivel ezeken a napokon, augusztusban nagy a turista forgalom.
A következő túrát, az időjárás függvényében, szerdán   szervezzük meg, A javasolt túra szintén a Báj-hegység, a Cazacu csúcs 1753 m.

A múltheti túrával kapcsolatban :
Bucsecs-hegység, Busteni – Piatra Arsa – Caraiman – Babele.
A túra fő célja a Babele különleges sziklái. 8/30 kor érkeztünk a busteni 880 m. felvonóhoz, ahol lesújtó látványban volt részünk. A hatalmas, véget nem érő  sorban, 300 – 400-an várakoztak. Ekkora sort még sosem láttunk. Egy kis számítás úgy kb. 1 órára értünk volna fel. Ezért úgy döntöttünk, hogy a felvonó állomástól induló valamelyik mikrobuszt vesszük igényben, ami az aszfaltozott, modernizált úton felvisz a Piatra Arsa 1950 m. magasságig, onnét majd felmegyünk a Babele-ra és lejövünk a felvonóval.  Ijesztő mély szakadékok szélén vezetett az út. A hegy oldalában vágott úton mentünk. Az út széle, dupla vaskorláttal volt biztosítva. 1 óra alatt értünk fel a turistaház közelében. Lenge szél fújt, gyönyörű kör panoráma. Elindultunk, de nem a Babele felé, a Caraiman 2025 m. vettük célba. A rósz állapotban lévő  turista ház feletti magaslaton volt  mibe gyönyörködni.  Ha lenéztél, messze lent Busteni házait lehetett látni a V alakú völgyben, messze a hegységgel párhuzamosan húzódó Báj-hegység, közvetlenül a Zámorára lehetett látni, a turistaház is látszott. Balra a Caraiman sziklái, aminek a tetejét a kereszt ékesített. Tovább a Babalere 2200 m: másztunk ki. Rengeteg turista. A csodálatos, hatalmas szikla  tömbök, kőgombák, de végül a Sfinx hatalmas sziklájára figyeltünk, egy különleges ember formájú szikla. A Sfinx nagy szeme földöntúli, óriást jelképez.     Nagyon csodálatos.   A szikla alatt, állítólag, lent Busteni közelében titkos barlangok, járatok vannak. Lefelé menet, két órát várakoztunk a felvonónál.
Szél fuvallat nélkül nem indul. Legendák és mesék arról szólnak, hogy valamikor  hajdanában óriások éltek a Földön.
A Bucsecs-hegység rejtélye. Állítólag 2003-ban fedezték fel azt a helyet, ahol megtalálták az óriások nyomait. (Földön túliak) Könyv is jelent meg róla. Az interneten részletes leírás van feltöltve magyarul. Fehér-völgy és a Törpefenyő völgye között van ez a rejtett barlang. Az újabb térképek jelzik : ZONA STIINTIFICA…. Mi is jártunk ott kb. 20 éve, akkor még nem beszéltek erről a rejtett helyről, semi barlang nyomait nem láttuk. A barlangban állítólag 2  m. magas asztalok vannak, viszont az óriások magasságát, csak 2.4 m. teszik a talált csontvázak alapján. Állítólag román és amerikai kutatók bejárták ezeket a rejtélyeket, a kupola alakú termet és a járatokat, amiket írnak róla, az hihetetlen. Azt is megcáfolték, hogy az ember nem a majmoktól származik, hanem az óriásoktól, egyik sem igaz ! A vallás mást állít.
A barlangot Zalmoxis-nak  hívják. A rejtély helyére a felette levő hegy tetején egy fekvő óriás alakzat is felhívja a figyelmet.
 Azt is megcáfolták, hogy azokat a majdnem egyforma kőgombákat, nem a szél, meg a víz vájta ki, hanem az óriások faragták, a szél nem hozhatót létre ilyen egyforma faragványokat, ezzel mi is egyet értünk, mivel a gombákról készített fényképek, erős nagyításában jól kivehető, hogy gomba két részből tevődik össze, a gomba kő  kalapja fel van téve a gomba szárára, mint egy kalap. Az Ember csúcs (Omul) és a Virfu cu Dor csúcsok alatt lévő kőgombákon is meglehet figyelni azt, hogy kőgombák két részből tevődnek össze. A hegységben több érdekes kő alakzatot figyeltünk meg.  Az egyik szikla alatt állítólag barlang is van, találtunk is egy barlang szerű, alacsony nyílást, amelyből egy kis patak folydogált kifelé.