2020 július 17 – 22

Hétvégén,  17-én, pénteken a Remete-hegyre kirándulunk. Ha az időjárás nem lesz megfelelő, akkor a túrát szerdán, 22-én szervezzük meg.

A múlt heti túrával kapcsolatban. Báj-hegység. Predeál – Clabucet Garbova.
A túrára a 1038 m. magas  Predeál-ról indultunk. A libegő-felvonó, 25 lejért rövid idő alatt felrepített az 1451 m. magas Clabucet csúcsára, vagy hegy-tömbre. Innét gyönyörű kilátás nyilik  a Kárpátkanyar hegyeire. A legpompásabb a Bucsecs-hegység, még az Omu csúcs is látszik. Továbbá bal felé: Királykő – Keresztényhavas – Nagykőhavas. Dél felé a Báj-hegység, vagy ahogy még nevezik: a nagy kiterjedésű Mezőhavas volt látható. Itt még áll a kiégett, emeletes turista szálló romjai. Miután jól kibámultuk magunkat, leereszkedtünk az 1332 m. Garbova  emeletes turista házhoz. Egy kis pihenő után, a meredek hegyoldalon  kimásztunk a Clabucetul Taurului csúcsra, 1520 m. Kb. ugyanaz a kilátás, viszont a Báj-hegység csúcsai, havasi legelői bontakozik ki telyes hosszában. A csúcson  virágok, valóságos virágoskert,  sárga bazsarózsa mindenfelé. A csúcson egy fa-kereszt áll. Az első világháború, 1916 hőseire emlékeztetett. Lövészárkokat lehet látni, ami bizonyíték arra, hogy itt katonai tevékenység folyt.  A csúcsról a kék háromszög jelzésen Azugára lehet eljutni. Az út érinti az azugai telegondolát, amivel szintén a Báj-hegység csodálatos világában lehet feljutni.
Visszamentünk a Clabucet csúcsára. A kék kereszt jelzésen a Szuszáj felé indultunk el. A tervünk az volt, hogy miután leérünk  az 1000 éves határhoz, ahol még látható egy jó állapotban lévő határkő, a volt határvonalat követve, aCsapja-tetőt érintve megyünk le Predeálra. Mivel későre járt az idő, kitértünk  az útból és Predeálra ereszkedtünk le.
A fotó galériában  határkő mellet, Szotyory Mária a BTE titkárnője és Sipos Lajos az egyesület kultur-szervezője látható.
A hajdani BTE turista titkára, SZékely Géza  a Nagykőhavast írta le, Sipos Lajos a brassói temetőket  kutatta át és írta le.
A hajdani határ útja a Csapja-tetőről leereszkedett a Tömös-völgyében, tovább a Fitifoiu, (Leányka ) gerincen folytatódott. Ahol két határkő mellett vezet az ösvény.