2021 október 9 – 10

A hétvégén, későnyári virágtúrát szervezünk. Javasolt túra: Spirla-völgy.
A meteorológusok a hétvégére esős időjárást jósolnak, ez esetben a túrát a jövőhétre halasszuk.
Elöljáróban az Aradi vértanukra emlékezünk. 1849 október 6. amikor 13. szabadságharcost végeztek ki.
Sepsiszentgyörgy, 2013-ban 13. kopjafát állított fel a hősök megemlékezésére és tiszteletére és a  szervezett ünnepélyen, amelyen a hősöket méltatták.   Erre az ünnepélyre is emlékezünk.

A múltheti honismereti túrával kapcsolatban, Fundáta szórvány település, Erdélyben, Brassó megyében. Sas kereszt.
A túra kiinduló helysége a városháza közelében levő Giuvala-hágon levő híd. Itt van egy útelágazás a Kisfundáta felé. 4. km. Ugyancsak itt ágazik le bal felé a hajdani ezer éves volt határ-út a Bucsecs-hegység felé. A Strunga-szoros 5 – 6 óra. Jelzés piros sáv.
Giuvála-hágon, a volt határúton, most már műúton  indultunk el fölfelé az 1,5 km. levő Predeál-tető felé.
Predeál-tető. 1300 m. Egy magas antenna van a tetején.  Az ország legmagasabb átjárója. Az út innét, most-már aTörcsvár hágón lefelé folytatódik Alsómoécsra.  Predeál-tető alatt a hajdani út, elhagyta a műutat, balra betér a Sernye és a Királykő felé egy jól járható útra, a piros sáv jelzés is látható. Az antenna közelében van a keresett Sas kereszt. A helység közelében levő panzióban érdeklődtünk, hogy hol találjuk a keresztet. Szomorú választ kaptunk: a keresztet betemették, csak egy földrakást láthattuk.
A piros sáv jelzést követve, kb. 2. km. re egy határkövet találunk. Mi ott már jártunk, láttuk a határkövet.
A hajdani ezer éves jól járható utat a Királykő és a Bucsecs-hegység között piros sáv turista jelzéssel látták el. Érdemes bejárni kétrészben: Királykő – Fundáta, másnap  Omú-csúcs.
A műúton lefelé folytattuk az utunkat a 2. km. levő Gorgiță panzióig ahol megebédeltünk, majd búcsút vettünk Fundátától és elindultunk lefelé.