2022 november 26

A további napokra a meteorológusok esős időjárást jósolnak. Hogy, mikorra tudunk túrát szervezni, azt a hétvégén határozzuk el.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.
A múltheti túrával kapcsolatban: Bodzaforduló patak, Bodzaforduló város Kovászna megyében.
Miután a tatrangi vízáradat lerombolta a bodolai hidat nem jártunk Bodzafordulón. Azelőtt, az elmúlt évek sarán többször jártunk a Bodza hegyei között.
Iszap vulkánok, Bodza-szaros, Szilon-havasi-víztároló, Sasok-tava. Bodzavám környékét is többször bejártuk, hiszen itt egy szép vízesés van.
Bodzavámnál egyesül a Bodza és a Kis-Bodza patak, tovább folyik Észak felé ahol egy települést ér el, ahol visszafordul Dél-Kelet felé. Erről a természeti érdekességről kapta a település a nevét: BODZAFORDULÓ.
Brassóból, hideg, hóharmatos időben indultunk el . Miután átmentünk az új hídon és elhagytuk Bodólát a Bodza-hegyeihez értünk. Itt a motoros balra fordult és egy hosszabb, tovább egy rövidebb alagútból kiérve a motoros jobbra fordult és a magasan lévő Keresztvár állomásán ált meg. A falu lent a völgyben. A vasút innét tovább a hegyoldalba bevágott, magaslaton halad tovább, majd egy magas több-lábas hídon, ahonnét szép rálátás van a völgyben lévő Keresztvárra éri el a Virágos nevű hegyoldalt. Tovább, rövid idő alatt a motorosunk a Nyényi-hágóhoz ért. Idáig, télies – zuzmós az idő. Itt tért be a motorosunk az ország leghosszabb alagútjába, 4 km. 10 perc múlva ért ki az alagútból és egy pár perc alatt ért Bodzafordulóra. Meleg, tavaszias időben érkeztünk. Hihetetlen. Az alagút egyik felében tél, a másik felében tavasz. Bodzafordulón télen a mínusz 30 fok is előfordul, ezért az ország Szibériájának tartják.
Bodzaforduló, Kovászna megyében a szegényes város ékessége a szép ortodox templom. A Tizenhárom szentek temploma. A másik ékessége a Bodza-patak fordulója. A patakot magas gát veszi körül, amelyen sokan sétáltak.
 Az eredeti terv az volt, hogy Brassó és Buzău között vasúti pályán összeköttetés legyen.
Buzău-tól – Nehoiu-ig épült meg a vasúti pája. Kimaradt a legnehezebb rész, a kb. 32 km. Bodza-szoros. Bal oldalt a Ló-havas, 1439 m. jobb oldal a Szilon-havas 1657 m.                   Fotó galéria I.  Bodzavám :
Fotó galéria II. Súgó vízesés, Sasok tava, Szilon-havasi-víztároló, viadukt  a szorosban, Iszap-vulkán. Keresztvár hatalmas völgy-hidja