2018 április 25 – 30

Az archív fotókon a Páring-hegység gerincét és a közelében levő Vörös-tavat láthatjuk.

Április 25-én, szerdán a Föld-napjára emlékezve flekkent sütünk a Kőba-völgyében.
Április 30-án, vasárnap Almás-mezőn  keresztül az ország legnagyobb nárcisz rezervációját keressük meg Sárkány község közelében.  Almás-mező szórvány települést hazafelé menet látogassuk meg.
A kirándulás részleteit szerdán beszéljük meg.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

A múltkori túrákkal kapcsolatban.

Az Üvöltő-vízesés.
Brassóból borús-ködös időben indultunk el, esős- rossz időre számítottunk,viszont Poiana Tapului napos, jó idővel várt ránk. A vonatról leszállva, mindjárt a Bucsecs- hegység sziklás  vonulatát láttuk,  felhőkkel körülvéve. A kék pont jelzésen indultunk el. Egy díszes kakas a tyúkjaival felfigyelt ránk, majd egy kék szemű jó termetű kutya üdvözölt nagy csaholással. Végre beértünk a gyönyörű erdőben, ahol egy fekete varjú károgott, miközben a reggeliét féltette tőlünk.
Egy órai könnyű hegymászás után értünk a vízeséshez. Fenséges látvány, a vízesés nagy dübörgéssel zuhant alá, nagy hideg léghuzatot zúdítva le. Mindent beborított a vízpára.
Visszafelé nem mentünk Zamora felé, hanem egy jó kerülővel a 4 km.-re  levő Busteni-ba mentünk.
Az út folyamán a Bucsecs-hegység sziklás hegyvonulatát szemléltük, fényképeztük.
Fotó galéria I.

Marosvásárhely.
A Brassói Máltai Szeretet Szolgálat jóvoltából mentünk Marosvásárhelyre, kedvezményes áron.
Az út első megállója Héjjasfalva, Petőfi Sándor emlékművénél volt. A szép beszédben kifejtették, hogy ahol állunk nem-más mint a hősöknek a temetője.
Fehéregyháza. Szintén a hősöknek állított emlék obeliszket és a múzeumot tekintettük meg. Itt is szép bemutató beszéd hangzott el.
Marosvásárhely. Első megálló a TELEKI-BOLYAI KÖNYVTÁR. A részletes elhangzó beszéd után, Bolyai Farkas bemutató termét látogattuk meg. Tovább az egykori városháza mellett levő KULTÚRPALOTÁT, a tükör termeket néztük meg. A három emeletes gyönyörű épületben emlékezetes magyarázatot hallhattunk.
Ebédre a Marosvásárhelyi Máltai Szeretet Szolgálat hívott meg, székelyesen főzött töltött káposztára.
Ebéd után a főtéri Romai Katolikus templomot, utána a Református Vártemplomot látogattuk meg.
Köszönjük, úgy a brassói, mint a marosvásárhelyi Máltai Szeretett Szolgálatnak azt, hogy  kitűnő rendezvényein részt vehettünk.