2019 június 22 – 23

Mivel tovább tart az esős időjárás, ezért inkább honismereti túrákat szervezünk. Igaz most nyílik a rododendron, népiesen a havasok szépe. Az elmúlt évek keretén mindenfelé szerveztünk rododendron túrát. A legszebb túránk a Retyezáton volt, ahol többször is voltunk. A közelben, Buksa, Dudele, Csukás, Vöröshegy stb. szerveztünk szép túrákat. A Nagykőhavason is van, illetve volt rododendron, a csúcs vöröslött  tőle. Mára csak kevés virágot lehet látni, főleg a csúcs környékén. Az a hír terjedt el, hogy jó teát lehet főzni belőle. Ezért  a vandál turisták  kíméletlenül tépték a virágokat.
Az időjárást is figyelembe véve a túra irányát pénteken határozzuk el.
A múltkori túrákkal kapcsolatban – Kálnok Vadas-tetető.
Már többször is jeleztük, hogy Kálnokra és a tőle nem messze levő Vads-tetőre fogunk szervezni túrát.

Kálnok. Tavaly a református templomot és a mellette levő haranglábat tekintettük meg. Most az unitárius templomot és szintén  a mellette levő haranglábat tekintettük meg. De itt Kálnokon a temető kertben megcsodáltuk az ezer éves tölgyfát. Ilyen hatalmas öreg fákat Mirkvásáron és Köpecen a háromtörzsű szilfát, sajnos a középső törzse kidőlt, lehet látni. Kálnokon figyelemre méltóa dr. Bedő Albert mellszobra és a díszes székelykapuk.
Fotó galéria I.

A Vadas. Kálnokról  a két km.- re levő Kőrispatakra folytattuk a honismereti túrát. Mivel a tavaly itt mindent megnéztünk tovább mentünk a meredek hegyoldal alatt, ahol barlangok vannak, majd kiértünk a pisztrángos tóhoz. Itt kezdődik a Vadas-hágó. Vadas, majdnem 1000 m magasságban van, 3,5 km-re a tótól a Baróti-hegység főgerincén.  Az úton kevés a szerpentin és az út nagyon meredek, baloldalt közvetlenül az út szélén mély szakadék kísér, védőkorlát nélkül.  Máskülönben az út elég jó minőségű és elég széles is.  A tetőn, a tisztáson szép kilátás nyílik. Hatalmas, nagy-kerekű traktorokat, úgy ötöt  figyeltünk meg. Ez arra utol, hogy itt nagyszabású erdőkitermelés folyik. A cserkész iskola előtt álltunk le. Egy kissé továbbá az unitáriusok találkozó helye, ahol szószék, kopjafa és egy harangláb, harang nélkül látható.
Délután fekete felhők kezdtek gyülekezni, majd az ég kezdett dörögni, ez arra figyelmeztetett, hogy szegyük a sátorfánkat. A csepegő eső Kökösnél ért utol.
Fotó galéria II.

2019 június 15 vagy 16

Folyóév március 15-én, arról irtunk, hogy a 1849-es kökösi csatáról akkor emlékezünk meg, amikor a csata lezajlott, vagy-is június 6-án.  A szándékunk az volt, hogy Kökösön a Gábor Áron emlékműnél fejet hajtsunk és az emlékművet koszorúval ékesítjük fel. A rossz – esős időjárás miatt, sajnos  ez elmaradt.
A napokban, sajnálatos dolog történt az Úz-völgyi, több nemzet katona temetőjében.  Tudott dolog, hogy a kökösi csatában, az oroszok ellen vívott hősi harcban eset el Gábor Áron. Ehhez  hasonló  hősi harc folyt szintén az oroszok ellen az első és a második világháborúban 1944-ben az ÚZ-VÖLGYÉBEN. A völgyben létesített katona temetőben, egy pár év ezelőtt jártunk és fejhajtással emlékeztünk meg az ott nyugvó hősökről.
Fontosnak tartottuk, hogy e két eseményről megemlékezzünk.
Ha Pünkösd, akkor a csíksomlyói búcsú járásra emlékezünk. A búcsún nem vettünk részt, de lélekben ott voltunk.

Most virágzik az encián és a turbán liliom.  Kirándulásunk alkalmával, már többször kerestük meg e gyönyörű virágokat. A következő túránk irányát pénteken határozzuk el. Valószínű olyan helyre megyünk, ahol találkozunk ezekkel a virágokkal, de más, most-már nyári virágokat is fogunk látni.  Azért határoztuk 15  vagy 16 – át, mert nem tudjuk, hogy melyik nap lesz szép idő.

2019 június 6 – 8 – 9

Elöljáróban, ha június elseje, akkor a gyerekek napja van.
A ez alkalommal a gyerekeket üdvözöljük. Az unokákat, déd-unokákat is.
A fotó galériában egy brassói magyar óvoda gyerekeit láthassuk. Ezek a gyerekek már elvégezték az előkészítő osztályt, az évzáróra készülődnek.

Mivel esős időjárás van, nem tudjuk, hogy milyen idő lesz a hétvégén, ezért a túra irányát pénteken határozzuk el.
A múltkori túrával kapcsolatban, a gyerekekre emlékezve a Létrás-szakadékban.
Mivel esős időjárás van egy közeli, kedvelt kiránduló utat választottunk a Sipoly-völgyében, a vízesést. Szombaton kellet volna menjünk, de mivel egész éjjel esett az eső, arra számítottunk, hogy minden vizes, ezért a túrát vasárnapra halasztottuk. Ködös – borús időben indultunk el, rövidesen szép napsütéses időben volt részünk, de délután azért megvert az eső. A flekkent az esernyők alatt fogyasztottuk el. A rosszra  forduló időjárás ellenére nagyon sok kirándulóval találkoztunk, főleg sok gyerekes családokkal.

2019 június 1

Kálnokra és a Vadas-tetőre szervezett túrát a rossz időjárás miatt egyelőre elhalasztottuk. Szombaton a gyerek napon, a gyerekeket üdvözölve próbálunk egy könnyebb túrát szervezni, valószínű, hogy a Létrás-szakadékba megyünk, persze ha nem esik az eső. Szóba jöhet az is, hogy flekkent sütünk.

2019 május 29

A május 18-ára szervezett nárcisz  túrát  elhalasztottuk. Egyelőre nem is szervezünk nárcisz túrát, mivel már sok nárcisz réten jártunk, mint például: Sárkány – a Rossz-völgyben lévő alpesi nárcisz – Fülek, kankós-kert  – Hagymástető stb.
Az a szándékunk, hogy ne ismételjük azokat a  túrákat amit már többször is bejártunk. Ezért nehéz a dolgunk, mivel már mindent bejártunk, természetesen arra gondolunk ahova érdemes volt bejárni. De mégis találtunk egy túra lehetőséget, ahol még nem jártunk, a Baróti-hegységben a Vadas-tetőt.  Útközben Kálnokot is meglátogassuk. Építészeti emléke a falunak az unitárius templom, és a mellette lévő harangtorony. Az ősi temetőkertben egy több-száz éves tölgyfa látható. Még további érdekességek láthatók.  A Baróti-hegység főgerincére kék sáv turistajelzés vezet, 2 óra.
Mivel esős az időjárás, pénteken határozzuk el, hogy hova megyünk.

2019 május 18

Május 18-án, szombaton nárcisz túrát szeretnénk szervezni, de mivelhogy egész hétre esős időjárásra van kilátás valószínű, hogy megint halasztás lesz. A túra irányát pénteken határozzuk el. Ha rossz idő lesz, akkor valószínű, hogy egy rövidebb honismereti túrát szervezünk.

A múltkori túrával kapcsolatban.  A  BOLNOK.
Jól jártunk, hogy a túrát május 8-áról vasárnapra halasztottuk. A reggeli ködös időt, szép napsütéses idő váltotta fel. A gyönyörű bolnoki tájat, úszkáló  felhők  sokasága egészítette ki.
Ha a Bolnokról van szó turisztikai szempontból, akkor mindjárt a hajdani BTE  tevékenységeit idézzük fel. Nemcsak ők építettek elsőként turista házat, ami természetesen leégett, de  szintén elsőként  itt építettek ugró sáncokat  és országos sí-versenyeket szerveztek. Majd a leégett BTE  menedékház helyett az ONT épített házat, ami szintén leégett.
A kék sáv jelzésen indultunk el Derestyéből, majd átmentünk a bácsfalusi útra. Nem messze a Gothárdkötől egy keresztes műemlék van, a felírat már nem olvasható, viszont a Nap és a Hold jól kivehető, ezek szerint ez egy magyar emlékmű. Rövid idő alatt felértünk a Bolnok legszebb magaslatára a kilátóhoz, oda ahol a hajdani BTE ház állottItt egy kör panorámában lehet gyönyörködni. Szemben a Nagykőhavas, majd a Bucsecs hegység, tovább a Keresztényhavas, Cenk a város látványa, tovább az 1170 m magas bolnoki csúcs látható.  A csúcs alatt tértünk le a Szentner útra, ahol a róla elnevezett érdekes fánál készítettünk fényképet.
Sajnos, kecskékkel, juhokkal, meg vad kutyákkal is találkoztunk. Nem csoda, hogy kulancs veszély is van. Vigyázat ! Az egyik turistatársunk vitt haza kulancsot.

2019 május 8

Anyák napján nem szerveztünk semmiféle  túrát, azért, hogy az édesanyákat a családban mindenki zavartalanul tudja ünnepelni.
Május 10, minden évben  a madarak és a fák napja. Erre a napra emlékezünk.
Minden évben szavazás szerveznek amely keretén megválasszák az év madarát és az év fáját. A 2019-es év madara a Gólyatörcs, vagy Székigólya.  Nagyon hasonlít a gólyára.
VÉDJÉTEK A MADARAKAT !
ETESSÉTEK AZ ÉV MADARAIT.
Tekintsetek az égi madarakra : mert  azok nem vetnek, nem aratnak, sem a csűrben nem takarnak mindazonáltal  a ti mennyei Atyátok eltartja azokat.
                                                                                                        Máté Év. 6. 26
Csak a tudatlan és gonosz ember bánhatja és irthatja ok nélkül a madarakat.
                                                                                                       Erdő mező madarai.

2019-ben az év fája : A pécsi havi-hegyi mandulafa Európai Év Fája 2019-ben.
A majálisozó túrát május 8-kára halasszuk szerdára. reméljük jó idő lesz.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

2019 május 5

Április 26-ára szép, derűs idő köszöntött ránk, ki is használtuk és megszerveztük a Székely tisztás és a Három-fenyő túrát. Viszont május elsejére borús – esős időt jósolnak, ezért a majális túrát elsejéről vasárnapra halasszuk, Anyák napjára.
ANYÁK NAPJA ALKALMÁBÓL SZERETETTEL ÜDVÖZÖLJÜK AZ ÉDESANYÁKAT !
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

A Székely-tisztás és a Három fenyő túra.
Elöljáróban, már említettük, hogy pénteken szép – derűs időjárásban volt részünk. Nem most mentünk először erre a szép kiránduló helyre. A legsikeresebb túránk 2013-ban volt. Ugyanebben a hónapban a Bucsecs hegységről jobb fényképet készítettünk. Ezt igazolja az előbbi túránkon feltöltött kép a Moraru szikla csúcsairól.
A hét órakor induló magán vonattal mentünk Predeálig. Az állomásban sorakoztak a taxik. Az 5 km-es utat átlagban könnyű utat,  részben a sárga sáv jelzésen tettük meg. Ahogy felértünk a Három-fenyő  kilátóhoz mindjárt gyönyörködhettük a kőr pannórámában. Sorban, a Predeál hegyei – Bucsecs hegység – az Égetkő-csúcs mögött a Királykő – Keresztényhavas sziklás gerince  és végül a Nagykőhavas volt látható.
A sárga sáv jelzés Predeálról indul. Érinti a Székely-tisztást és a Lovak-gerincén, hegyhátán kilehet érni a Keresztényhavas főgerincére a Három kislány tisztásra. A Nagy-Vángát érintve a Römer házhoz érhetünk. Nehéz túra !
A fotó galériában táj szépségeit láthassuk.

2019 április 26, május 1.

A múltheti túra jelentésünkben beszámoltunk arról, hogy legközelebb április 26-án, pénteken szervezünk túrát, a húsvéti túrát, amely keretén, ha az időjárás is kedvez a Székely tisztásra és a Három fenyőhöz   kirándulunk.  A húsvéti locsolást is fojtathassuk.
A május elsejére a túrát pénteken határozzuk el.

A múltheti túrával kapcsolatban, az Ördög-szikla térségében.
Most is borús időben volt részünk. Szemerkélő esőben értünk ki az Ördög-szikla alá.
Turistáink az esős idő ellenére senki se hiányzott a flekkenezésről. Az Ördög-szikla alatti tisztás egy nagyon szép hely. Itt útelágazás van, de szintén itt ömlik az Ördög-patak és a Pojána felől csörgedező kis csermely patak a Köszörű-patakban. A brassóiak kedvelt kiránduló helye, mivel itt tetővel ellátott padok és kibetonozott tűzhely várja a turistákat. Figyelemre méltó a beömlő Köszörű-patak lépcsőszerű zuhatagjai, és az Ördög-patak egymást érő  sorozatos kis vízesései. Akár Szökő-pataknak is lehetne nevezni a keskeny szorosan, meredek hegyoldalon lefolyó patakot. Az eső miatt a fényképezés elmaradt.

2019 április 17- 26

Elöljáróban báró  Orbán Balázsra emlékezünk. Elhunyt 129 éve Budapesten.  Szejkefürdőn hantolták el, 1890 április 19-én.  Nyugodjon békében.       Néprajzi gyűjtő, fotográfus, stb.     Fő műve a “Székelyföld leírása”.
  – Orbán Balázs nemcsak a  Székelyföldet írta le, a Barcaság vidékét is leírta.                              –  Orbán Balázs : A Barczaság mint a Székelyföld kiegészítő része.”
A Barcaságot részletesen írta le, erre bizonyíték az, hogy nyolc füzet leírásában mutatta be a Barcaságot. Az eltelt időben és még napjainkban is látott napvilágot a Barcaság leírása, de  főleg  a csángóföldet és a csángókat részletezi,  olyan részletes leírás nem született, mint amilyent  Orbán Balázs írt.

Mivel Húsvét közeledik, túrát leghamarabb az ünnep után pénteken szervezünk, 26-án.
A túra irányát szerdán, 17-én döntjük el. Ezen a napon  a húsvéti flekkent süssük meg.      További részletek és bejelentkezés az  ismert telefonszámon.

A múltheti túrával kapcsolatban. A brassói a Noa-tó partján.
 Noa-tó  Brassóiaknak egy kedvelt kiránduló helye. Szombaton és vasárnap sokan keresik fel. Itt piknikező hely van kiépítve, tűzhelyjel és tetővel ellátott padok várják az érdeklődőket.
Szemerkélő esőben értünk ki a tóhoz, de ez nem nagyon zavarta a turistáinkat. Hiszen a tó  látványa, az úszkáló vadkacsák szép látványa  minden igényt kielégített. A meghívott turistáink közül, csak egy páran nem mertek az esős idő miatt eljönni. A flekken sütés jól  sikerült, felköszöntöttük Piszár Károlyt, majd a koreai vendéglőben koreai kávéval zártuk az esős, de szép napot.
A  tó környékén, a mocsaras erdőben sok virágot fényképeztünk amit a fotó galériában láthatunk.