2018 szeptember 1 – 2

Szeptember 1-én, szombaton, vagy 2-án vasárnap az időjárás függvényében a Hagymástetőre, a Dugaszó térségében kirándulunk. Pénteken döntjük el, hogy melyik nap megyünk. Rossz idő esetén a túrát elhalasszuk.
Túravezetőt a megfelelő időpontban válasszuk meg.
A múltkori túrákkal kapcsolatban :

Kovászna – Réty.  A kovásznai sétánk keretén, Körősi Csoma Sándorra emlékeztünk, majd a Rétyi-nyír lápos-mocsarai között és a csodálatos erdeiben sétáltunk.

Bodvaj – Magyarhermány, az Ágyú-útja.  Bodvajon már többször jártunk és mindig találtunk újabb érdekességeket. Már másodszor kerestük meg az Érces-patak szurdok-völgyében a három “arany” barlangot. Mindig más arculatot mutatott.
Bodvajon járva, mindjárt Gábor Áronra emlékezünk, hiszen itt öntötte a szabadságharc részére a két vasból öntött ágyúkat és a hozzá való golyókat.
Gábor Áron idejében, nem létezett a Fenyős-patak menti út. Bodvajt csak Magyarhermány felől lehetett megközelíteni. Ezt az utat nevezték az Ágyú-útjának. A kohó termékeit ezen az úton szállították tovább. Miután Bodvajt az osztrákok feldúlták, itt megszűnt a munka.   Ezt az utat  jártuk be, amely piros ponttal van jelölve. Bodvajon a hámor közelében levő szép fenyőfákkal szegélyezett úton indul, majd a jelzést követve a magas Matyi-tetőre (865 m. ) mély szakadékok mellett haladva kiér a tetőre, ahonnét beereszkedik a Magyarhermány felől  jövő  szekér útba. Becslésünk szerint, ez a meredek, szakadékok között haladó út egy rövidítés a gyalogos turistáknak, gyalog jól járható, de szekérrel nem. A szekér út valószínű, hogy az erdészháznál jobbra eltérő út a Magyarhermány felől jövő szekérútban folytatódik.
Magyarhermányban is tettünk egy sétát. A református templomot és a háborús emlékműveket néztük meg. A nagy melegben a helység jó minőségű borvizével hűsöltünk.