2018 szeptember 22

Az archív fotó keretén a köpeci szilfáról emlékezünk meg.
Értesülünk arról, hogy 2018 június 14 én, egy kiadós vihar letörte a 300 éves és 100 méter  fa középső törzsét. A jelentésben az áll, hogy a középső “ágát” törte le a vihar.  2012-ben, voltunk a szil fánál. Ha jól megnézzük az akkor készült képet a fáról, láthatjuk, hogy nem ágat tört le a vihar, hanem a fa középső törzsét. A fa alsó törzséből három törzs nyúlik a magasban, ezen vannak a roppant nagy ágak. Bár csak egy ágat tört volna le a vihar.
Köpeci szil, év fája 2011-ben Romániában.
A szombati kirándulásunkon a köpeci szilfa felé vettük utunkat. Szomorúan  szemléltük a mostani állapotát. A kiránduló társaink nagyon sajnálták, hogy ez 300 évre bekövetkezett.
A következő fotón, jól látható a hiányzó törzs.

Szeptember 22-én, szombaton a Parajdra kirándulunk. A Református Egyház Parajdra szervez kirándulást a töltött káposzta fesztiválra. Ehhez a kiránduláshoz társulunk és a  sós hegyekben is fogunk túrázni.
Tiszteletbeli túravezetőnk idős Nagy Géza.
További bejelentkezés az ismert telefonszámon.

A múltheti túrákkal kapcsolatba.
Túrát változtattunk, nem mentünk Csernátonban, egy későbbi időpontra halasztottuk el.
Hatodról leereszkedve a Setét-patak völgyében kirándultunk. Szemben a Harcsatető közelében egy érdekes, mély, meredek, köves, kristálytiszta csermely szerű vízfolyásban,  völgyben másztunk ki a gerincre. Megjegyezzük, hogy ezen a több mint 3 km, hosszú hegyoldalon több ilyen meredek mély völgy vezet ki a tetőre. Tovább a szil-fához indultunk.
A fotó galérián a Setét-patak egyik szurdokvölgyét és szil-fánál készült további képeket láthatunk.