2018 október 27 – 28

2012-ben a Hintó-utat jártuk be a Bodok hegység  egyik ösvényén,  Kincsás vár és a Herecz vár közötti utat. A Herecz várból még lehet találni fal rakatot. A Kincsás várnak csak a falak nyomai bizonyítják, hogy itt régen  vár volt. A Hintó-út viszont ma is jól járható, akár hintóval is elehetne indulni rajta, máskülönben erről a két várról és a hintó útról, ami a két várat kötötte össze,  szép legenda létezik.
Az archív fotók keretén e két várról emlékezünk meg.

Október 27-én, szombaton, vagy 28-án vasárnap, folytatjuk a honismereti túrát, amit a múlt szombaton kezdtünk el.
Az időjárás függvényében pénteken határozzuk el, beszéljük meg, hogy hova megyünk a hét végén.

A múltheti honismereti túrákkal kapcsolatban, Sepsibodok és Sepsikőrispatak.
Sepsibodok.    Hajdanában hires volt a bodoki-borvíz, Az ásványvíz palackozó  éjjel-nappal működött, ma ez már csak emlék. Borvíz utáni érdeklődésünkre az tanácsolták, hogy a falútól nem messze van egy borvíz forrás, elindultunk, borvíz forrást nem találtunk, viszont megtaláltuk a felhagyott, nagy kiterjedésű homok bányát, ahol érdekes fényképeket készítettünk. A vasút állomásról induló  sárga pont jelzésen rövid idő alatt, 3 óra,   a Kincsás várat érintve feljuthatunk az 1194 m. magas Bodoki-csúcsra. Felérve a gerincre a sárga sáv jelzésen tovább menve a Henter-mezőig, ahol a sárga pont jelzésen  az Egres-kőt (Prédikáló-kő) érintve belehet ereszkedni Málnásfürdő felé.
A központban megnéztük Árpád fejedelem fából faragott emlékét és a történelmi emlékeket.
Sepsikörispatak.   Vadas-hágó alatt szép környezetben található meg. A falút ketté válassza a hasonnevű patak, amelyen egy kis vízesés is felhívja rá a figyelmet. A falú   nevezetessége a Kálnoky kastély. A kastély romos állapotban van, de azért egy érdekes turisztikai célpont. A történelmi emlékek   központban vannak, a parkjában Gárdonyi mellszobrát láthatjuk. A falutól 2,5 km. -re találjuk a Pisztrángost.
Bővebb leírást a parkban kiállított táblán olvashatunk. A fenti fotón.