2019 június 29 – 30

2008-csukas-havas-258

Emléktúra. Tizenegy évvel ezelőtt szerveztük az első táborunkat a Brassói Turista Egyesület keretén, Döblenben. A tábort Orbán Balázsról neveztük el. A döbleni túránk keretén megemlékeztünk erről a nevezetes napról.
Döblen. Turisztikai szempontból nagyon elvolt hanyagolva. A Salvamont segítségével a terepet felkészítettük a táborra. Újrafestettük a piros és kék kereszt jelzéseket, ami ma is látható. A Salvamont-tól  irányító táblákat rendeltünk. A táborozást megelőző  évben készítettük fel a terepet a táborozásra. Az egyik legsikerültebb táborunk volt.
A fő túra a csúcsra vezetett az Ördög-újai sziklát érintve. Mindennap más túrán vehettek részt a táborozók: Teszla, Dungu, Dobromir-tető, Magura, stb.
Az archív fotókon a táborral kapcsolatos képeket láthatunk.

A következő túra irányát szintén pénteken határozzuk el az időjárás függvényében. Valószínű, hogy szintén a Bodza vidékére megyünk túrázni. Még sok látnivaló vár ránk ott.
A múltkori túrával kapcsolatban.  Döblen.
Az időjárás előre jelzése valamennyire beteljesedett. délelőtt szép idő, délután eső. A nagy esőzések miatt, Döblen felső részében a nagy sár miatt, csak terepjáróval lehetett közlekedni. De megvoltunk elégedve, ameddig feltudtunk jutni, közvetlenül az Ördög-újai sziklával szemben. Kár, hogy szembe sütött a Nap, ezért egy kissé homályosan látszott a szikla. Távcsővel megnéztük a szikla környékét, rododendron virágot nem lehetett látni. Kárpótlásul  egy valóságos sziklakertben gyönyörködhetünk.  Megkerestük a volt tábor helyünket, majd délután a pisztrángoshoz mentünk. A nem messze lévő Nagy-súgó vízesést akartuk megkeresni, de erre nem került sor a bekövetkező nagy eső miatt. Keresztvárra esőben érkeztünk meg. A falu közelében levő alagutat sem tudtuk megnézni.
A faluban Székely Ilonkát (Timár) látogattuk meg. Ilonka apja Székely Géza, a hajdani BTE turistatitkár unokatestvére volt. Ez alkalommal üdvözöljük Székely Géza gyermekeit, Tündét és Csabát. Hazafelé menve, Prázsmáron megnéztük az egyik legszebb, nagy szabású, karbantartott szász vártemplomot.