2019 július 13

A következő túrát szombaton 13-án, vagy vasárnap 14-én szervezzük. Valószínű, hogy a Báj-hegységben kirándulunk. A túra kiinduló helysége Bustén vagy Poiana Tapului.
Bárhonnét induljunk a Zamora csúcsot fogjuk érinteni. Ha Busteni-ből indulunk, akkor a Cantacuzino kastély is meglehet látogatni. Véglegesen az időjárás függvényében pénteken határozunk. Akkor jelöljük ki a túravezetőt is.

A múltkori túrával kapcsolatban . Törcsvár – Magura gerinc.
A túrát vasárnap szerveztük meg. Délutánra nagy esőt jósoltak, ami be is következett, de minket  érdekes módon az eső elkerült. Reggel indultunk el. Rozsnyó és Törcsvár között sorozatos útlezárást kellett elszenvednünk. Végre megérkeztünk Törcsvárra. Sok autó, rengeteg turista. Voltak ott, angolok, németek, feketék és különböző nyelven beszélő fehér emberek. Mindjárt a kastélyra figyeltünk, amit Drakula, úgymond  Vámpír kastélynak neveznek.
A közlemények szerint 1211 – 1215-ben épült. Valószínű, hogy a német lovagok építették. További közlemény szerint 1377-ben épült. A kastélyt egy vámpíról  nevezik.  Drakula gróf-ról aki  az a személy aki karóban húzatta az embereket és különböző  kínzásokkal kínozta az áldozatait, ez nem más mint Vlad Tepes. Drakula gróf a vámpír valószínű, hogy lakott a kastélyban.  Drakulát, Orbán Balázs is említi és részletesen leírta a kastély történetét.
A kastélyban a belépő 40 lej nyugdíjasoknak 10 lej kedvezmény. Nem volt szándékunk a kastélyt megnézni, a Magura főgerincére másztunk ki. A kb. 400 m színkülönbséget  könnyedén tettük meg. Nem a Törcsvárról induló piros sáv jelzésen mentünk, egy könnyebb úton indultunk, Predelut felől. A gerincre kiérve a szép kilátásban gyönyörködtünk. Itt már többször jártunk, télen-nyáron. Sok turistával találkoztunk. Két lány a nehéz jelzett úton jött fel és angolul érdeklődőt az út további részleteiről. Szerencsére Klárika aki tud angolul tudott felvilágítást adni. Tehát eljöttek 2000 km.- ről, hogy megmásszák a Magurát.  Németül is érdeklődtek.
Nap még sütőt, de a Királykő felől ijesztő fekete felhők tornyosultak, ez úgy délután volt. Elindultunk lefelé. Bal-felé fekete felhők, jobbra kék ég. Érdekes módon a Királykőnél a zivatar Brassó felé vette az irányt. Megtudtuk, hogy Brassóban nagy felhőszakadás volt, A Magurán és Törcsváron csak enyhén csepegett.
Az egyesületünk egy kisebb csoportja, Sz. Kálmán vezetésével a Kurmaturára kirándultak, szombaton. Jó időben volt részük.