2021 február 17

Elöljáróban  Orbán Balázsra, a Székelyföld és a Barcaság kutatójára és leírójára emlékezünk, születésének 192-ik évfordulója alkalmából. 1829 február 2.

Részletes leírást Orbán Balázzsal kapcsolatban honlapunkon találunk.

A hétvégére nagy hideget jósolnak a meteorológusok, ha ez tényleg bekövetkezik, akkor a túrát 17-ére, szerdára halasszuk. A túra irányát a javaslatok alapján jelöljük ki.
A múltheti túrával kapcsolatban.
Pestera. (Barlang, szórvány  település). A nagy kiterjedésű felföldi medencében.
Kellemes meleg időben indultunk el Alsómoécsről. Többször jártunk már ezen az útvonalon. Egy jó-pár evvel ezelőtt a buszmegállótól kezdődően a piros keresztel jelzett utat, ami már egyáltalán nem látszott, újra festettük. Ennek a jelzésfestésnek nyomát sehol sem találtuk. Egyszerűen a jelzést eltüntették. Aki autóbusszal jön ide és miután leszállt a buszról, vakarhassa a fejét, hogy merre induljon. Kérdezősködés.
A buszmegállótól le kell ereszkedni a  Sbarcioarei -völgyében, ahonnét  két út vezet föl a településre a Templom-hegyen keresztül, egy  aszfaltozott, és egy szekérút. Az elágazástól  tovább menve a völgybe  a Ribizli-völgy bejáratánál egy kis barlang rejtőzködik. Tovább menve a völgyben az Ördög-sziklához érünk fel.
Mi a völgyből az  aszfaltozott  út  közelében  az egy-egy helyen látszó piros kereszt jelzést követve mentünk fel. A nagyfeszültségű villanyvezeték alatt.   A Barlang település határát elérve, jobb oldalt egy csúcs szerű magaslatra kapaszkodtunk fel. Innét gyönyörű kör-panorámában gyönyörködhettünk. Innét nem is mentünk tovább.  A Denevér-barlangot már többször bejártuk.
  E nagy kiterjedésű medence központjában található a Pestera település, ahonnét a következő kör-panorámát láthassuk:
 Észak felé, előtérben, Toánches  –  Folea-ház – Magura. Háttáeben a napfényben ragyogó, Királykő, behavazott  hosszú gerince tündökölt.
Dél felé, előtérben, a Törcsvári-hágó gerince,  amit Királyhágónak is neveznek, mögötte a Bucsecs-hegység sűrűn behavazott gerince volt látható a Strungától kezdődően.
Nyugat felé, Sernye, háttérben az 1000 éves határhegység vonulata.
Kelet felé, Moécs település, háttérben, homályosan a Barcaság hegyei voltak láthatók.
Délutánra egy kissé beborult.
Fotó galéria, észak – dél felé, továbbá  kelet és nyugat felé: