Honlap augusztus 8 -9

A következő túra útvonalát pénteken határozzuk el. A javasolt túra Fundata.
Vasárnap valószínű, hogy egy honismereti túrát szervezünk.
további részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

A múltkori túrával kapcsolatban: Keresztény-havas.
Az évek folyamán a havasra vezető összes útját bejártuk. Mondani sem kell, hogy mindegyik út szép, látványos és meredek. A legszebb és a legnehezebb út a Kígyó-út, amely Alsó-Tömös völgyéből, a Liliomkőn 1165 m. keresztül lehet feljutni a kék sáv jelzésen.
A havasnak három csúcsa van: Ruja – Pandella  és a legmagasabb a Posztóvár-csúcs. 1800 m. Érdekesség az, hogy a hegyet  erről a csúcsról kellett volna  elnevezni. A keresztény nevet valószínű, a közelében levő  Keresztényfalváról kapta. Románul: Postăvaru, németül: Sculer.
Posztóvár csúcs ? A név arra utal, hogy hajdanában itt egy vár létezhetett. Hiszen erről a csúcsról az egész Barcaságot belehet látni. Vár építésre alkalmas csúcs. Hogy volt, vagy nem volt vár a csúcson, ez a hegy a Posztóvár nevet kellene, hogy viselje.
Orbán Balázs részletesen leírja a hegyet, érdemes elolvasni. Többek között említi, hogy gyógyfüvek, gyógynövények és virágok mindenfelé. Miután a gondolával megérkeztünk a Ruja-csúcs magaslatára, csúcs és a Römer ház közzé a hegyoldalra, minden felé, amerre néztünk, havasi virágok. Háttérben a Bucsecs-hegység vonulata volt látható, egy kissé tovább a Királykő is láthatóvá vált. Virágos, meredek hegyoldalon ereszkedtünk le a Römer-ház, S.K.V.  teraszára. Miután megebédeltünk, egy nagyon meredek, virágokkal szegélyezett úton másztunk ki a Ruja-rétre. A kör panorámában gyönyörködtünk főleg a Posztóvárról elnevezett csúcs felé.