2021 október 2 – 3

ITT VAN AZ ŐSZ, ITT VAN ÚJRA.
A következő túrát a hétvégen szervezzük, szombaton vagy vasárnap.
Az időjárást figyelembe véve, a túrát pénteken határozzuk el. Javasolt túra: Giuvala-hegy.
A múltheti túrával kapcsolatban.  A Nagykőhavas környéke, Sipoly – Csiprka-tisztás.
Mivel még mindig tart a járvány, sőt még veszélyesebb, ezért úgy gondoltuk, hogy egy séta-túrát teszünk a Sipoly völgyében. De hamar letettünk erről a szándékáról, mivel a völgyben tömegesen indultak el a kirándulók. Nem attól féltünk, hogy elkapjuk a vírust, hiszen mindnyájan bevagyunk oltva. Nem emberekkel, hanem a természettel akartunk találkozni. A Csiporka felé egyetlenegy turista sem indult el. Ennek örvendtük és erre mentünk. Csak késő délután jelent meg egy – egy turista, gombászni.
A nem nagy kiterjedésű tisztás az 1275 m. magas csúcs alatt terül el. A Sipoly-völgy zárt, nincs kilátás. A z elég magas tisztásról szép kilátás nyílik a havas hegyeire és a távolabbi hegyekre is. A Bucsecs-hegységen még az Omu-csúcs is látszik. Keresztény- havas csúcs is tündökölt a napsütésben. Tulajdonképpen  ez a tisztás egy gerinc, hiszen mindkét oldalán szakadék veszi körül.
Nyári időjárásban volt részünk. Mindenfelé sok virág, gomba. De a medve ürülék is volt bőven. A medvék valószínű, hogy estefelé jelennek meg nagy számban. Itteni valóságos medve találkozóra. A havas erdei tele van medvékkel. Nem tanács egyedül járni késő este! Védekezés szempontjából legyen nálunk medve elleni spré, fütty, sziréna stb.