2022 május 28 – június 4

Virágzik a királyrózsa a Nagykő-havason és a Keresztény-havason.
A Keresztény-havason tudjuk, hogy hol kell keresni a királyrózsát, viszont most ott a medvék tanyáznak.
Az encián és a turbán liliom is virágzik.
A péntekre szervezett túrát a közbejött esemény miatt elhalasztottuk 24-ére, keddre. A keresztény-havasra akartunk kirándulni, de nem tudtuk, hogy kedden a gondola verifikálás miatt nem közlekedik. A túrát tovább halasztottuk 28-ára, szombatra a Keresztény-havasra.
A múltkori túrákkal kapcsolatban. Brassó-Pojána – Keresztény-havas.
A meteorológusok, szombatra viharos nagy esőzést jósoltak. Úgy értesültünk, hogy a rossz-idő délután, kb. három órakór következik be. Ez be is teljesült.
Szombat reggel, szép derült idő. Elindultunk és a felvonóval mentünk fel a Keresztény-havasra. Bejártuk az egész felső gerincet a csúcstól kiindulva. A Nagykő-havas, Tömös-völgye, majd a Bucsecs-hegység sziklás gerince, továbbá a Királykő vonulata volt látható a homályban. Visszaérve a felvonóhoz a Keresztény-havas további csúcsait láttuk.
Királykőt és a Búcsecs-hegységet hamarosan sűrű felhőzet bújtatta el, de Dél felé az ég derült maradt.
Miután leértünk, egy sétát tettünk a Pojánában, majd a romantikus Fekete kecske panzióban ebédeltünk meg. Érdekességből megemlítjük, hogy ez volt az első turisztikai létesítmény a Pojánában.  Egy kis faházikó volt, emlékszünk rá.
Úgy 3-óra felé kezdtek a felhők leereszkedni, de nem esett, továbbra is kellemes volt az idő.
Elindultunk a busz felé. Az út folyamán gyengén csepegni kezdett az eső. Viszont Brassóban beérve, hatalmas zápor eső fogadott. Bokáig érő vízben és jól megázva értünk haza, abban a pillanatba el ált az eső.
Olyat még nem tapasztaltunk, hogy fent a hegyen nem esik, viszont lent a városban zuhog az eső.