2023 május 27

Kinyílt a Tárnics – Kék Encián.
 A BTE túrák keretén sokszor találkoztunk az Enciánnal, főleg a Magurán.
Mindennap borús- esős az időjárás. Az időjárás függvényében túrát legközelebb szombaton, 27- én szervezünk.
Május 10-én, a MADARAK ÉS A FÁK NAPJÁRÓL EMLÉKZTÜNK MEG.

A múltkori túrával kapcsolatban. A Cenk-hegy.
1971-ben felvonó épült. 25 lej fel – le.
Egy kissé ködös, de szép meleg időben sétálgattunk a Cenk felső gerincén a felvonó és a csúcs között. Az út mindkét oldalán különböző virágok sokasága gyönyörködtette magát. Főleg a fehér csillagvirág.
Rövid idő alatt kiértünk a kilátóhoz. Miután jól kibámultuk magunkat, kikapaszkodtunk a csúcsra, ahol hajdanában az Árpád szobor állt.
A csúcson, sokféle műemlék volt, erre most nem térünk ki. Viszont a szép kilátásban gyönyörködtünk. Innét is látszanak a már ismert hegyek, egy párat említve: Bucsecs, Királykő, fogarasi-havasok stb.
A csúcsról leereszkedtünk a csúcs alá, a magas sziklák alatti kőpárkányra, az alsó kilátó és a Bethlen barlang közelében. A barlang előtt ált a Bethlen vendéglő.  Amit Cabana Timpa  névre keresztelték át. 1977-ben leéget. A barlangban egy kőkereszt volt látható, nyoma veszett.
További hajdani műemlék a volt Brassóvia vár, amit hajdanában Brassó vára néven emlegettek.  1447-ben lebontották, mivel veszélyt jelentett a városra egy esetleges támadás során. Kár, mivel akár-mikor lehet a tetőről támadást indítani. A vár makettje a felvonó kijáratánál látható.
Sok turista és gyerek. Medvével nem találkoztunk, nyomát se láttuk. Pedig szeretnek a Cenken kószálni. A kullancsok is szeretik a Cenket, főleg a turistákért. Egy kis friss vér jól jön vacsorára. Miután haza érünk, első dolgunk, hogy vizsgáljuk át főleg a vállunkat, nem-e hoztunk kullancs vendéget haza.