2023 június 7

Túrát legközelebb június 7-én szervezünk, ha nem esik az eső.

Tudomásunkra jutott, hogy a Wartén május utolsó szombatján a Fehér Torony és a Fekete Torony nyitva.
Postarétről indultunk el, egy kissé borús időben. A kellemes sétány-úton hamar felértünk a Fehér Toronyhoz. A torony nyitva. A látogatás díjtalan. A toronyban több emeletet építettek ki. Az emeleteket között falépcsők. A felső helység felet üvegtető. Főleg képeket lehet látni. A fotó galériában láthassuk.
Kellemes ösvényen mentünk tovább a Fekete Toronyhoz.  Nyitva. Meglátogattuk. Főleg képeket láttunk. A Fotó galériában láthassuk.
A torony teraszáról szép kilátás a városra, főleg a Fekete Templomra és a Cenk-hegy csúcsára.
Távcsővel tanulmányozva a csúcsot, jól látszik a felső kilátó, balra alul az alsó terasz-kilátó. Ezen a teraszon állt hajdanában a BETHLEN BARLANG VENDÉGLŐ. Egy kissé jobbra a barlang is látszik.
A vendéglő 1977-ben éget le. Tanúi voltunk. Déltájt pattogást hallottunk, kirohantunk, szomorú látvány fogadott, ég a vendéglő!