Monthly Archives: February 2016

2016 február 27

Székely Gézára  emlékezünk, a hajdani Brassói Turista Egyesület (1927) turista titkárának születésének (1901 február 21) a 115. évfordulója alkalmából.
Székely Géza legfőbb érdeme, 1936-ban, elsőként írta le a Nagykőhavast magyar nyelven,
“A NAGYKŐHAVAS PIATRA – MARE LEÍRÁSA” című könyvében. 1939-ben, “BRASSÓI TURISTAcímű folyóirat szerkesztője. Továbbá az “ERDÉLYI TURISTABrassói Napló” szerkesztője. Tevékenységeit tovább folytathatnánk oldalakon keresztül.  Részletes méltatást a családja részéről honlapunkon az “1927-ben alakult Brassói Turista Egyesület története” című közleményben, a negyedik fejezet, 75-ik oldalon találjuk meg: Székely Géza életrajza cím alatt, a családja leírása szerint.
Február 27-én, szombaton, Ákos napján, a Várna- völgyében kirándulunk.
Kedves turista társunkat, Serbán Júliát köszöntjük 86. születésnapja alkalmából. Valószínű, hogy flekken sütés is lesz.
Túravezető: Serbán Julia.
A múlt héten a rósz-borús idő miatt nem mentünk el a Székely tisztásra és a Három fenyő
kilátóhoz. Vasárnap 28-án, Újra szervezzük az elmaradt kirándulást.
Túravezető : Szotyory Mária
További részletek, találkozási hely, stb. és bejelentkezés a 0368/ 418 901 telefonszámon.
Rósz idő esetén a túrákat elhalasszuk.

Alább kora tavaszi virágokat láthatunk.

2016 február 20

Február 20-án, szombaton, Aladár napján a Székely tisztásra kirándulunk, majd felmegyünk a Három fenyő kilátóhoz. Kiindulási helység: Felső Tömös – Don-kanyar.
További részletek és bejelenzkezés a 0368 418 901 telefonszámon.
Túravezető: Szotyory Mária.
Rossz idő esetén a túra elmarad.

2016 február 13

Túra változtatás: február 13-án, szombaton a Háromfenyő – Székely-tisztás helyet a
Lempesre kirándulunk. Azért változtattuk meg a túrát, mert ezeken a tisztásokon nemsokára  nyílnak a kora tavaszi virágok, pl. a kikirics, hóvirág stb. A hótól fehérlő Bucsecsra, a Moraru csúcsaira, ami az orunk elött tündököl,  nagyon szép kilátás nyílik.
Ezek szerint 13-án, szombaton, Linda napján, holnap Valentin napja a Lempesre
kirándulunk.
A nagy állomáson találkozunk 8 óra 45 perckor és a 9 órakor induló szentpéteri busszal megyünk.
További részletek és bejelentkezés a 0368/ 418 901 telefonszámon.
Túravezető: Piszár Károly

A múlt héten a Bukarest úti református egyház keretén szervezett farsangi mulatságon vettünk részt.

Elöljáróban a BTE nevében tisztesség megadóan  megköszönjük Bálint László lelkipásztornak a farsangi mulatság példaképes megszervezését.
Figyelemre méltó az ízlésesen megterített asztalok. Fehér abroszok, rajta egy kis kék terítő, amit egy csipkés kézimunka díszített. Továbbá minden asztalon égtek a gyertyák, fehér rózsák és kék krizántinok díszítették az asztalokat. Kürtőskalács és ásványvíz is volt bíztosítva mindenki részére. Ezen túl vacsora is volt szolgálva.  A terem bejáratával szembeni falat, déli növényzet díszíti. Kb. 80-an vettek részt a farsangi mulatságon. Kevesen öltöztek jelmezben, de ez ellenére  a tisztességet megadó társaság jól  szórakozott, ami a jó magyar slágereket megszólaltató zenének volt köszönhető. A zenét az Erzsébet városi református egyház házaspára szolgáltatta.  Miután lerombolták a belvárosi református templomot, a legrégibb református templom, ez a Bukarest úti templom. Visszaemlékezünk arra, hogy háború után a Türkös Ferenc utcai evangélikus
elemi iskolában járó református  gyerekek hittan órára a nagyszünetben kigyalogoltak e kis templomban és Székely Pista bácsi tanító tartotta meg a hittan órát. Hittan óra után visszamentek a gyerekek  az evangélikus iskolában.  A templomban akkor református elemi iskola működött.

Megemlékezés

Orbán Balázsra emlékezünk,

születésének a 187. évfordulójára.
                 Orbán Balázs 1829 február 3-án született Lengyelfalván.
                 Részletes megemlékezést a honlapunkon találjuk meg az Orbán Balázs oldalon.

2016 február 5, 7

Ahogy a múltkori közleményünkben jeleztük 5.-én, pénteken farsangi mulatságon veszünk részt.

Február 7-én, vasárnap, Richárd napján a Bolnokra kirándulunk.
Felhívjuk a figyelmet arra, mivel megenyhült az idő valószínű nem lesz az út jeges, de arra kell számítani, hogy az út locsogós-vizes lesz. Lehetőleg olyan bakancsot húzzunk ami nem ázik be. A nagy állomáson találkozunk és a 9 órakor induló 17B busszal indulunk. A
Bolnokra Malomdombok felől megyünk fel. Lefelé több út közül válogathatunk.
További részletek és bejelentkezés a 0368/ 418 901 telefonszámon.
Túravezető: Zsigmond Judit
Alább, a Bolnokon készült képeket láthatjuk