Monthly Archives: December 2021

A BRASSÓI TURISTA EGYESÜLET KÖZÖSSÉGE,
ÁLDÓTT KARÁCSONYI ÜNNEPEKET
ÉS
SIKERES, BOLDOG ÚJÉVET KIVÁN !

Az Ó-esztendőt búcsúztatót és az újév köszöntött, Szilveszter után szervezzük meg.
Vérlegesen az év végén határozunk.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

A múltkori túrával kapcsolatban. Karácsonyi túra, Sepsiszentgyörgy.
Szeresük Sepsiszentgyörgyöt, ezért úgy gondoltuk, hogy a karácsonyi túra keretén Sepsiszentgyörgyre kirándulunk.
A negyedik Arany-Advent napján látogattunk el Sepsiszentgyörgyre. Az időjárás, egy kissé szeles, de azért kellemes. A főtéren szervezett  karácsonyi vásáron sétálgattunk. Nagy a kínálat. A mézeskalács, különböző finomságok, játékok, különbözi karácsonyi díszek, stb. A legnagyobb érdeklődés a húsféle árúnál és a kürtöskalács kínálatnál volt.
Déli órában voltunk. A kivilágítás este kezdődik, de így is szépvolt.

2021 december 18

A következő túrát a hétvégén szervezzük meg az időjárás függvényét figyelembe véve, véglegesen pénteken határozunk.
Mikulás túrával kapcsolatban. A túrát, nem Mikulás napján szerveztük, hogy ne zavarjuk a családokat. Szerdán akartuk megszervezni, de az esős időjárás miatt szombatra halasztottuk.  Szombaton jött a Mikulás a Malom-árok völgyében. Ezt a völgyet Simakő völgyének is nevezik. Piatra Neteda. A völgy kék sáv jelzéssel van ellátva. A jelzés  a Türkősi-háttetőn keresztül levezett a Garcsin-völgyében. Onnét a Százforintos bércet érintve  Csuklyon csúcsra   érhetünk ki. 1275 m.
A hajdani Encián turistái, az 1930-as években ezen az útvonalon kirándulgattak ki a Csuklyon csúcs alatt lévő kis kunyhóig, amit melegedőnek neveztek. A kunyhót már rég, hajdanában felgyújtották, viszont betonozott alapja most is látható. Mi a Simakő panzióig mentünk. Oda jött a Mikulás. Mindenkinek hozott ajándékot, még a magyarul beszélő kedves tulajdonos hölgyet is megajándékozta.
Kellemes, de ködös volt az idő. Délutánra a Nap is kisütött. A Kénes – vízesésre – forrásra is lementünk, ahol kevés hó gyönyörködtette a tájat, a medvék jelen létére is volt bizonyíték. A panzió virágokkal szegélyezett eresze alatt ebédeltünk, ahonnét szép kilátás volt a környező hegyekre. Hegyes- hegy,  Fenyős-tető, Mész-tető, Szenes-bérc stb.

2021 december 8

Mikulás túra. Valószínű, hogy a hétvégén 5-én szervezzük meg, de ha nagyon rósz lesz az időjárás, akkor elhalasszuk a jövőhétre. Pénteken határozunk a túra irányáról is.
A bizonytalan időjárás miatt, a múlthéten egy sétatúrát tettünk, a Nagy-kőhavas alatt a Létrásszakadék felé, Sipoly-völgyében.
Szombat reggel szép napsütéses idő, de erős hideg szél. Miután Malomdombokról beértünk a völgybe, szélmentes, kellemes idő köszöntött ránk. Mind-ha nem is novemberben lennénk. Minden zöld, bármerre néztünk, a völgy patakja hangos volt, főleg a kis zuhatagok zúgtak kellemesen. Hó sehol. Havas zónát  kb. 13oo m. felett lehetett látni. A havas fő-gerince fehéren tündöklött az ellenfényben. A Bucsecs-hegységet sűrű felhőzet takarta.
A vízesés közelében egy hirdető tábla hívta fel a  figyelmet, hogy a létrás-szakadék le van zárva a járvány miatt. Szokatlanul sok turista, úgy felfelé, mint lefelé.  De járvány ide – járvány oda, senki-se visel maszkot.
Miután visszaértünk Malomdombokra, a panzióban egy forró kávával búcsúztunk.
A fotó galériában egy pár képet láthatunk a kellemes túráról.