Monthly Archives: October 2022

2022 november 5

A következő túrát október 29, vagy november 5-én szervezzük.
További részletek az ismert telefonszámon.

A múltheti túrával kapcsolatban: Őszi túra a Salamonkő-sziklái között.
Az október 15-ére, vagy 16-ára tervezett túrát a jövőhét végére halasztottuk el, mivel magyarországi, részben erdélyiből származású,  jó baráti vendégeket vártuk.
A Salamonkő:
Kellemes időben indultunk el, változó égbolt alatt, nagyon kevés turisták társaságában. Dél felé valóságos turista hadjárat indult el. Biciklisták, kisgyerekes turisták.
Meglepően gyönyörű, őszi öltözetben öltözött a Salamonkő. Sokszor jártunk itt ősszel, de most volt a legszebb a kilátás.
Valószínű, hogy az évi szárasság miatt, a Köszörű-patak alig csörgedezett. A vízesés is csak gyengén folydogált. Hogy, hogyan kellene kinézzen ez a vízesés, a fotó galériában láthassuk egy pár évvel ezelőtt készült fényképen.
Fotó galéria: Köszörű-patak vízesése egy pár évvel ezelőtt:
Fotó galéria: Az őszi Salamonkő:

2022 október 15-16

A hétvégi túrát az időjárás függvényében határozzuk el.
További részletek az ismert telefonszámon.
Turistáink nem félnek attól, ha estleg egy kissé esős az idő. Viszont a medvéktől igen. A Brassó környéki hegyekben, turista utakon koszálnak a medvék. De az ország többi részében is ez a helyzet. Tudomásunk szerint 10-szer több medve van az országban a megengedettnél. Mindenfelé medve veszély figyelmeztetés van.
A volt kommunista rendszerben nem kellett féljen a lákosság a medvéktől. Ma más a helyzet. Nem kell magyarázat. Egy volt turista társunkat, Virgilt  medve ölte meg, ami Bukarest számlájára írható. Állandó medve támadásról lehet hallani. Megszokták a riasztásokat a medvék, ettől már nem félnek. A kirándulásunk keretén  két alkalommal találkoztunk medvével:
Egy pár évvel ezelőtt, Vád NÁRCIS-MEZŐN. Erdős vidék. Jónak láttuk, hogy szirénázzunk erre egy medve szaladt el közel hozzánk. Még megijedni sem volt időnk.
A tavaly, Szinája környékén nem túl messze az úton három medvét vetünk észre, vissza fordultunk és  futás.
Egyedül ne merészkedjünk elindulni, legalább három személy az ideális. Legyen nálunk sziréna riasztó és szúrósszagú  spray anti urs.

A múlthéten, a jó idő ellenére sem mentünk kirándulni. A Paprika bolt a Bukarest-úti Református Egyház udvarán  gulyás napot szervezett. Szeretettel volt meghívva minden érdeklődő. Ott voltunk. Délelőtt sokan voltak, ezért délután vetünk részt.
A jó ízű gulyás a Paprika bolt ajándéka volt amely mellé paprikás-zsíros házi kenyér sem hiányzott, Persze Csiki-sörrel növeltük a hangulatot.
KÖSZÖNJÜK !

2022. október 8 -9

Október 6- án, a tizenhárom aradi magyar honvédtiszt kivégzésére, 1848-49 emlékezünk meg.  A magyar nép, bárhol éljen a világban, ezt a kegyetlen vérengzést az osztrákok és az oroszok részéről sosem bocsátja meg. A magyar nép sosem ártott az osztrákoknak, oroszoknak, franciáknak, angoloknak, akik lebombázták Brassót.
2013-ban Sepsiszentgyörgyön tizenhárom kopjafát állítottak fel a hősök emlékére.
A hétvégi túrát pénteken határozzuk el.
További részletek az ismert telefonszámon.

A múltheti túra. Gura Diham.
Érdemes volt, hogy tovább halasztottuk a túrát az igazi ősz felé. Kellemes, őszi időben indultunk el Busteni-ből a kis turista vonattal a Szarvas-völgyében a Gura Dihámra. 5 km.
 Utoljára több mint húsz éve voltunk. Azóta sokat változott a helység. Az utat leaszfaltozták, megtiltották a sátorozást, a panziók egymást érik és rengeteg a turista.
Ez a gyönyörű völgy a Bucsecs-hegység  vonulatát követi : Caraiman – Costila – Moraru – Bucsoiu Mic – Bucsoiu Mare. Ezekre a hegyekre gyönyörű, őszies kilátásban volt részünk. Érdekes volt a Moraru, amit szokatlan oldalról, nem szemből láttunk.  A többi csúcsok is szokatlan formában voltak láthatók.
Több jelzett túrára van lehetőség. Egy párat említünk: a legszebb és a leg nehezebb a sárga csík jelzésen, a Szarvas-völgyből az Omu csúcs. A Dihamra, a kék háromszög jelzés, a Forrás-tisztás 1,5 óra, a piros sáv jelzésen lehet eljutni. Tömegesen mentek errefelé.