2019 május 18

Május 18-án, szombaton nárcisz túrát szeretnénk szervezni, de mivelhogy egész hétre esős időjárásra van kilátás valószínű, hogy megint halasztás lesz. A túra irányát pénteken határozzuk el. Ha rossz idő lesz, akkor valószínű, hogy egy rövidebb honismereti túrát szervezünk.

A múltkori túrával kapcsolatban.  A  BOLNOK.
Jól jártunk, hogy a túrát május 8-áról vasárnapra halasztottuk. A reggeli ködös időt, szép napsütéses idő váltotta fel. A gyönyörű bolnoki tájat, úszkáló  felhők  sokasága egészítette ki.
Ha a Bolnokról van szó turisztikai szempontból, akkor mindjárt a hajdani BTE  tevékenységeit idézzük fel. Nemcsak ők építettek elsőként turista házat, ami természetesen leégett, de  szintén elsőként  itt építettek ugró sáncokat  és országos sí-versenyeket szerveztek. Majd a leégett BTE  menedékház helyett az ONT épített házat, ami szintén leégett.
A kék sáv jelzésen indultunk el Derestyéből, majd átmentünk a bácsfalusi útra. Nem messze a Gothárdkötől egy keresztes műemlék van, a felírat már nem olvasható, viszont a Nap és a Hold jól kivehető, ezek szerint ez egy magyar emlékmű. Rövid idő alatt felértünk a Bolnok legszebb magaslatára a kilátóhoz, oda ahol a hajdani BTE ház állottItt egy kör panorámában lehet gyönyörködni. Szemben a Nagykőhavas, majd a Bucsecs hegység, tovább a Keresztényhavas, Cenk a város látványa, tovább az 1170 m magas bolnoki csúcs látható.  A csúcs alatt tértünk le a Szentner útra, ahol a róla elnevezett érdekes fánál készítettünk fényképet.
Sajnos, kecskékkel, juhokkal, meg vad kutyákkal is találkoztunk. Nem csoda, hogy kulancs veszély is van. Vigyázat ! Az egyik turistatársunk vitt haza kulancsot.