2019 december 1

A tovább halasztott honismereti túrát, 27-én  szerdán szervezzük meg.
A hétvégén, Advent napján a Pepino turistaház térségében kirándulunk.

A múltheti túrával kapcsolatban. Szúnyogszék a Barcaságban.  Románul Dumbravita, vagy Tintari. ( szúnyog.)   Hideg, borús nagy szélfúvásban indultunk el. A célpontunk a gyönyörű környezetben levő tó. A nagy kiterjedésű falu, rendezett tiszta. A házsorok szépen kifestve. Románok lakják. Orbán Balázs szerint hajdanában magyarok is laktak itt. A románoknak szép templomuk van, amit a fotó galériában láthatunk. Tisztelet megadóak, kedvesek, mindenki köszön. A tó nincs messze a központól,az elágazástól. Tulajdonképpen a falu egy turisztikai központ. Több turista út indul innét : A Pesányi-hegység főgerincén a kék kereszt jelzésen az Orbán Balázs barlangig juthatunk el. Ellenkező irányban, szintén a kék kereszt jelzésen a Szép-hegyen keresztül Kotla csúcsára juthatunk fel, 1300 m. Az út érinti a kőbányát ahol a Kagyló-barlang rejtőzködik. Szintén a központól a kék pont jelzésen a Hamaradia barlanghoz lehet eljutni. A jelzés tovább folytatódik Vlödén felé.
A tó északi partján Dél felé tekintve pontosan szembe vagyunk a Cenkkel. Jobb felé a Keresztényhavas, Bucsecs-hegység és a Kotla zuzmós csúcsa látható. Ellenkező irányban a Nagykőhavas és a Csukás-hegység látható. Mivel elég nagy szél fújt, a tó szépen hullámzott, messzi a tó felett fehér madarakat láttunk repülni.
A borús idő ellenére szép látványban volt részünk, de ha májusban ismét elmegyünk, amire visszatér az itt fészkelő sok vízi madár, és a sokféle virág is virágzik, akkor egy szép kirándulásban lesz részünk.