2020 január 31

Mivel túráinkon főleg nyugdíjasok vesznek részt, ezért a túrákat  pénteken szervezzük. Ennek két előnye van: Nincsen zsúfoltság és a buszok, vonatok közlekednek.
A következő túrát pénteken szervezzük, 31-én. Törcsvár,  Alsó  és Felső-Moecs.  Csak abban az esetben megyünk Felső-Moecsra ha a hideg időjárás kitart, ha nem akkor közös megegyezéssel másfelé kirándulunk.

A múltkori túrával kapcsolatban. Maroshévíz, januárban.
Egy jó pár éve jártunk Maroshévízen, augusztusban. Akkor a Termál vízesést és a Urmánczy kastélyt látogattuk meg. A Bánffy kastély Kolozs-megyében, Bonchidán van.    Most főleg a jégbefagyót “termál” vízesésre voltuk kíváncsiak.
Maroshévíz  a Bánffy termál, meleg-vizű két fürdőjéről híres. A fürdő egy magaslaton van. Az innét kifolyó víz a  magaslatról zuhatag szerűen folyik le és érdekes, látványos építményeket hoz létre. Átfolyik az út és a vasút alatt és a nem  messze folyó Marosban ömlik.
Kellemes téli időben érkeztünk meg. A napsütés és a köd váltogatta egymást. A vasút állomástól a piros pont jelzésen húsz perc alatt értünk a helység természeti csodájához a jégbe-fagyott  termál vízeséshez. A fürdőtől, elég messze van, ennek köszönhető, hogy télen betudott fagyni, meg annak, hogy északi oldalon van. Egymást érték a turisták, a látványtól mindenki elvolt bűvölve, kattogtak a fényképezőgépek, meg a mobil telefonok. Miután jól kigyönyörködtük magunkat, felmentünk a Bánffy fürdőre. Megnéztük, hogy honnét ered ez a csodát művelő kis patak. Majd egy kis sétát tettünk a román-magyar városban. Azt is megtudtuk, hogy kb. 2500. tehető a magyarok száma.
Nemcsak a vízesés, a Maros folyó nagy része is be volt fagyva, ennek ellenére vidáman úszkáltak a vadkacsák.
Hazafelé a vonatból szép látvány: A Nagy-Hagyás – Egyeskő.
– A helységről a kék sáv jelzésen a Kőgombákhoz lehet feljutni, 4- 5 óra alatt.
– Borszék, 25 km-re van. Ott érdemes megnézni a Jégbarlangot.
– Szintén Borszékről, a Kelemen-havasokra lehet kirándulni. A Tizenkét Apostol szikláit érdemes felkeresni, túraidő két nap.