2020 június 2 vagy 3

Elöljáróban, május 31-én  Pünkösdről emlékezünk meg,  Csíksomlyó. Tudjuk, hogy a búcsú elmarad, sajnáljuk.  Viszont a majdnem egybeeső két ünnepet, a Gyermek napját június 1-én ünnepelhessük.
A madár túrát a jövőhétre halasztottuk el.
további részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

A múltkori túrával kapcsolatban: Cenk-hegy.
Tulajdonképpen a madár túrát kellett volna megszervezzük, de közkívánatra a Cenk-hegyre kirándultunk.
Korona ide, vírus oda, maszk le, Cenkre fől! Gyönyörű, napsütéses időben a Cenkre Rakodó-völgyéből indultunk el. A hegy nyergéből az általunk kedvelt Fehér szikláknál telepedtünk le a várkút közelében. Hajdanában itt állott Brassóvia vára. A teljesen ép várat lerombolták, Orbán Balázs részletesen leírja, hogy mi történt a várral.     Szép kilátásban volt részünk a  Kárpátkanyar hegyeire: Királykő, Keresztényhavas, Nagykőhavas stb. A vandál turisták nagy pusztítást végeznek, a tavaly a sziklák alatt még látható volt a Tűlevelű szegfű, egy szálat se találtunk. A tömegesen szervezett turista járás is nagy károkat okoz a természetben. Ide tartoznak az illegális szervezetek is. A nyeregben valóságos turista gyülekezet volt. Minden irányból özönlöttek a turisták a nyeregben, jöttek futva, gyorsan, lassan, kerékpáron, mászva négy lábon a sok kutya.    Nagy tömeg gyűlt össze, majd különböző irányban távoztak. Mi a sárga, majd a kék jelzésen tovább menve  ereszkedtünk le a Vár-völgyében, ahonnét a volt Tompa vendéglő felé indultunk    vissza. Közel 60 fényképet készítettük, egy párat a fotó galériában láthatunk.