2020 szeptember 4

A következő túrát a  közbejött esemény miatt szeptember 4 szervezzük meg. Folytassuk barangolásunkat  a  történelmi, hajdani 1000 éves határon. A következő és egyelőre az utolsó gerinc túra a Fitifoiu-n. (Leányka gerinc) A túra kiinduló helysége Predeál.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

A múltkori túrával kapcsolatban. Az 1000 éves határon a Szuszáj-gerincen.
A túra útvonala : Predeal – Clabucet-csúcs.
Clabucet-csúcson, a Bucsecs-hegység meglepő látványban mutatkozott, a gerincet változó felhők tarkitották. Miután elkészültek a sok fényképek, a kék kereszt jelzésen elindultunk Szuszáj felé. Rövid ereszkedő után, rátértünk az 1000 éves határ gerincére. A szép gerincen, mindkét oldalon mély völgyek, a gerincen, enyhe ereszkedő és kimászó sorozata után, az út bal oldalán megtaláltuk az épségben lévő, mohával borított határkövet, magas fenyőfák övezetében. Ez egy gyönyörű látvány volt. Szent István királyra emlékeztetett. A volt határ úton még egy háromnegyed órát kapaszkodtunk a Szuszájnak nevezett tisztásig. Ott egy nagy csalódás ért. A hajdani kis turistaháznak nyoma sem volt. Ahogy felértünk mindjárt egy nagyméretű, bekeritett épület látunk. A Szuszáj valami csuf épületet jó messzire kitolták, egy nagy teraszra. Minden két méterre kiirták, hogy “Magánterület” Miután elfogyasztottuk az ebédünket, a határ utat követve, a határkötől nem messze kitértünk és a piros sáv jelzésen Predeál felé indultunk tovább, lefelé.