2020 szeptember 30

A következő túrát szeptember 30 án szervezzük. Honismereti túra van javasolva. Pénteken döntsük el, hogy hova kiránduljunk.

Másodszor, Sernyén. Az augusztus 14-én kirándultunk Sernyére, pontosabban a település környékére. A történelmi határ úton  a Kopasz Tető közelében, jó állapotban lévő két vaskaput találtunk, látszott rajtuk, hogy régiek. Azért jöttünk el másodszor is, mert látni akartuk még egyszer a gyönyörű tájat, és meg akartuk fejteni a vaskapuk titkát.
Hamar rájöttünk, hogy miért van a két kapu. Határ kapuk.   Mi egy hegygerincen haladtunk a Királykő hegység felé. Jobb oldalt a völgyben Ciocanu település, bal oldal Sernye. itt egy határ átkelő hely lehetett. A kapuk között elég jól járható út vezet keresztül.  A  kapu közötti az elég nagy távolságon  lehetett a semleges zona. A tényt bizonyítja az is, hogy a baloldali vaskapu közelében egy nagy kövekből épült ház  látható ma is. Ez lehetett a vámház, úgy mint a Gucánon.  A piros sávval jelzett út a két kapu között halad tovább,  jobbra egy elég meredek kimászóval. A kapuktól tovább mentünk a Királykő felé és a Coja-szirtre másztunk ki 1438 m.
Sernye  település a Bucsecs-hegység, 25505 m. Omu ( Ember ) csúcs, és a Királykő-hegység, La Om ( magyar neve Pásztor csúcs ) között van. A két csúcsot, piros sáv jelzés köti össze. Sernye településről, különböző, jelzett és nem jelzett  turistautakon mindenfelé el lehet jutni.
Elhatároztuk, hogy miután vége lesz a járványnak, jövőre  egy pár napos tábort fogunk szervezni a vaskapu közelében.