2020 november 20 – 27

A múltkori túrával kapcsolatban: Anna bizar sziklái a Bucsecs-hegységben, Szinájától nem mesze.
Szándékosan szerveztük a túrát péntekre, hogy a járvány miatt elkerüljük a zsúfoltságot, ez sikerült is, nem találkoztunk egyetlen turistával sem.
Az időjárás borus, ködös. A Bucsecs-hegységet sürű köd takarja. A felvonó jár, ami azt bizonyítja, hogy fenn a gerincen süt a Nap.  A borús idő ellenére nincs hideg, kellemes az idő, viszont Predeál környékén a növényzetet hóharmat borítja.
Az Anna sziklái Szinájától, kb. 6 km. – re van. A Királytisztás felé vezető útról kell letérni. Egy 1100 m. magas párkány húzódi, majd egy hegyoldal zárja az elég széles utat. Felfelé menet, jobb oldalt, bizar sziklák sorakoznak, bal oldalt mély szakadék, ahol a Peles patak mellékága csörgedez. Miután jól kibámultuk magunkat a kis barlang kápolnánál, elindultunk a hegy felé, ahol tudtuk, asztal és pad van. A tavaly nyáron már jártunk itt. Az asztalnál, úgy kétszáz méterre lévő bokroknál, zörgést és morgást hallottunk. Egy medve mozgolódott, bekapcsoltuk a szirénát, a medve elindult bal felé, utána még három medve követte. Nagy termetűek voltak mind a hárman. Tulajdonképpen ebédelni akartunk az asztalnál, nagy léptekkel elindultunk visszafelé. Figyeltünk hátra, hogy nem-e követnek, mivel oda ahol voltak, csak ezen az úton lehet feljutni. Valószínű, hogy a kápolna körül lehettek, mivel hallották a közeletűnk  zaját tovább mentek felfelé odáig ahol találtuk őket. Az út elágazásnál nagy tábla figyelmeztet a medve veszélyről.  Eszünkbe sem jutott, hogy a medvéket fényképezzük, viszont a szép őszi tájról sok szép fényképet készítettünk, amit a fotó galériában láthatunk.