2021 június 9 – 12

Elöljáróban, figyelmeztetés!
 A természetjáró turistákat két veszély fenyegeti. A túlzottan elszaporodott medvék és a kullancs. Mielőtt elindulnánk, ezeket a veszélyeket figyelemben kell venni.
A medve. Nemcsak a hegyekben, az erdőkben, és főleg az erdőkben is találkozhatunk medvével.  Ne járjunk egyedül! Legkevesebb hárman induljunk el. Ne távolodjunk el egymástól messzire. Legyen nálunk, fütty, és valamilyen sziréna. Még Barcaszentpéteren is járt a medve. Minden felölről jelzik a medve megjelenését.
A kullancs. Ha kullancsot szedünk fel a Cenk-hegyen, Lempesen, parkokba, valahol a kirándulás során. A kullancs mindenhol ott van, főleg az alj  növényzeten.   Az árnyékos helyet szereti. Hazaérve vizsgáljuk át testünket.  Ha kullancsot találunk és  kiszedés közben beszakad, akkor sürgősen az elsősegélyre kell menni. A kullancs okozta kellemetlenségeket megelőzhetjük, ha illatosítást használunk  kullancsriasztó szerekkel. Pl. Szúnyog és kullancsriasztó spray.

A hétvégi túra útvonalát pénteken döntjük el. Valószínű, hogy Uzonból kiindulva kirándulunk. Egész hétre rossz időjárást jelentenek.

A múlt szombati túrával kapcsolatban: A Cenk- tető a Rakodó völgyéből.
Az hír járta, hogy nagy erdő pusztulás volt a hegyoldalon. Erre voltunk kíváncsiak.
Tudomásunk volt, hogy a térségben nagy havazás és hóvihar volt.  Ebből kifolyólag sok fa dőlt ki, a hegyre vezető út járhatatlanná vált. Gondoltuk, hogy egy- két fa dőlt ki. Nagy volt a meglepetésünk, miután elindultunk az ágaktól letisztított  kidőlt fák tömegét láttuk heverni az út szélén. A Rakodótól fel egészen a nyeregig. Több mint száz fa dőlt ki. Ekkora pusztulás a Cenken még nem volt. A hegy erdeje nagyon kivan öregedve. Nem csoda, hogy eljött az erdő pusztulásának az ideje.
 Pénteken és szombaton is szép idő ígérkezett, kirándulásra alkalmas. Nagyon sok kirándulóval találkoztunk. Sokan jöttek a felvonó felől. Sok gyerek. A Cenk-hegy, Brassó egyik virágos kertje. A  Brassóvia vár kutja mellett állapodtunk meg, a fehér sziklák alatt. Ez a kedvenc pihenőnk.  Amerre néztünk mindenfelé, virágok, virágba borult fákat lehetett látni, és továbbá a szép kilátás minden irányban. Sikló-kígyót is láttunk.  Len a mélyben a város. Medvét nem láttunk, viszont kullancsot is vittünk haza. Kb. a vár kutjánál akaszkodtak ránk.
Fotó galéria, a Cenk-hegység csodáit láthassuk: