2021 július 4

A múlthéten, pénteken nem kirándultunk az egésznapi esőzés miatt.
Túrát legközelebb július 2-án pénteken, vagy 4-én vasárnap szervezzünk. Reméljük, hogy az időjárás továbbra is napsütéses lesz.
Július 2-án, Gábor Áronra emlékezünk, a szabadságharc tüzértisztjére, hősére.
1849 július 2 a
 szabadságharc napja, Kökösön.

A boldogasszony papucsa szigorúan védett, ritka orchidea. Különleges formájú és szépségű.
A közölt képen gyönyörködhetünk a szépségében.

A múltheti túrákkal kapcsolatban. Ósán – Ék-mezeje, – Bucsecs-hegység, Furnica-csúcs, 2103 m. Rododendron túra.
A múl hét végén, két túrát szerveztünk:
Ósánc:
Körülbelül tíz éve jártunk Ósáncon, akkor a Vajdára kirándultunk, egy elég nagy csoporttal. A nagy meleg ellenére a Doftána és a Tatrang patak völgyében sétálgattunk. A tíz év alatt Ósánc szépen kiépült. A panziók sokasága sorakozik.
Bucsecs-hegység – Furnica csúcs 2103 m.
Szinájából indultunk. Normális, hogy a telekabinnal mentünk fel . Alig volt turista, igaz egy kissé borús volt a hegy felett.  A felvonó 2000 m. visz fel. Kiszálltunk, Dél felé, fekete felhők, de alatta napsütés.  Észak felé Napsütéses, de felhő is van bőven. Kimásztunk a 2103 m. magas Furnica csúcsra.  A hegységnek ez az egyik legszebb csúcsa, nem maga a csúcs, hanem a kilátás innen. Belehet látni a hegység nagy részét.
Észak felé: Piatra Arsa csúcs – sziklák – Babele, turista házai – szfinx – Caraiman kereszt – a messze távolban az Omu csúcs látszik.
Dél fel a Varfu cu Dor látszik.
A felvonó kezelő elmondta, hogy a tegnap hatalmas jégeső zúdult le a Varfu cu Dor csúcsra, az egész hegyoldal fehér lett, a rododendron virágokat teljesen tönkretette.
Mindenkinek volt, hogy mivel fényképezzen. Közben sokan jöttek fel. A sárgasáv jelzésű gerinc út megtelt turistákkal, mindenfelé piroslottak a hegy oldalak a rododendron virágoktól. Délután teljesen beborult. Dörgött, de villámot nem láttunk. Csepegni kezdett az eső. Gyenge esővel ért véget a zivatar. A zivataros idő ellenére, még mindig sokan jöttek fel.