2021 július 23 – 25

Az időjárás előre jelzése szerint valószínű, hogy a hétvégére az időjárás megenyhül.
A hétvégén a Bucscs-hegységben kirándulunk, a Habos-völgy vízesését keressük meg.  Pénteken, vagy vasárnap megyünk az időjárás függvényében.
A múltheti túrával kapcsolatban. Dâmbovița, illetve Podul-Dâmbovița.
A nagy meleg miatt, egy olyan túrát választottunk, ahol nem kell hegyet mászni, ezért egy  hűvös szorost választottunk, a Dâmbovicioara-szorost. Kiinduló helység: Dâmbovița.
Dâmbovița  helységen a hasonnevű patak folyik keresztül. Ezért nevezik Dâmbovița-hidjának. A helységtől minden irányban, szép szorosok: Dâmbovița, itt van a Medve-brlang, Urdărița, Rudărița – Vájus-barlang, a Szász-hegy mellett szép szirtek, Dâbovicioara-barlang  –  Brusturet-szoros.
Mivel a múltban többször jártunk ezen gyönyörű vidéken, az összes szorosokat bejártunk. Egy rövid visszaemlékezés.
A helységet a Ciocanu nevű szórvány településről is meglehet közelíteni, veszélyes nagyon meredek ereszkedőn, de aszfalos úton. Ha nem vigyázol, akkor fék nélkül maradsz, mert felfór a fékolaj !  Dâbovicioarara ékezve a Brusturețului szorosban a  kivilágított Pestera Dîmbovicioara barlangot néztük meg.   A szorosban látványos, nagyszabású turistaházban lehet éjszakázni. Majd a Dâmbovița szorosban a Medve-barlangot jártuk be.
Fotó galéria I. :
Brassóból korán reggel indultunk mikróbusszal. A Törcsdvári-hágon, amit Király-hágónak is neveztek, értünk fel az ország legmagasabb átjárójára,1300 m. Innét meredek, kacskaringós úton ereszkedtünk le  Podul Dâbovițara. E helységtől, minden irányban szorosokon keresztül lehet tovább menni. Jelzett utak vezetnek  a Királykőre a Brustureț szoroson keresztül. Jelzés: kék kereszt.  Bucsecs-hegységre a Fundata helységen keresztül. Jelzés kék pont, majd piros sáv az Omu-csúcsig. Mindkét túra hosszú és fárasztó.
Miután szerencsésen megérkeztünk a veszélyes ereszkedőről, hatalmas kamionok sokasága között. Megszemléltük a hegy alatt lévő katedrálist, majd a Dâmbovicioara-szorosban mentünk tovább és ott töltöttük az egész napot.
Érdekesékből megemlítjük, hogy egy pihenő helyen magyar beszédre figyeltünk fel. Román vidéken magyarok ? A magyarok Debrecenből jöttek a Királyhágon keresztül. Kifejezték, hogy nagyon tetszik a vidék, tovább mennek a barlangig.