2022 június 17

A 1500 m. feletti hegyekben kivirágzott a rododendron. Retyezát, Búcsecs, Nagykőhavas
Június 17-ére rododendron túrát tervezünk. Csütörtökön határozunk az időjárás függvényében, hogy mikor lesz jó idő.  Reméljük, hogy nem fog megverni sz eső, mivel Medárdnak erre nagyon fáj a foga.
A múltheti túrával kapcsolatban: Predeál – Háromfenyő – Székely tisztás.
Könnyű, séta túra.
Sokszor kirándultunk ide a Székely tisztásra, egy szép turistaház várja a kirándulókat. Álltalában mindig Felsőtömösröl  indultunk el és Predeálra ereszkedtünk le. Legelőször úgy 50 éve jártunk a tisztáson.
Három fenyőtől 1 km. levő tisztás nem nagy, de ennek ellenére nagyon szép a környéke. Négy magas hegy veszi körül: Búcsecs- hegység, Királykő, igaz, hogy csak részben látszik a Búcsecs mögül, Keresztény-havas, teljes hosszában gyönyörködteti magát és végül a Nagykő-havas.
Érdemes elgondolkozni azon, hogy honnét ered a helység  elnevezése ?
Predeáltól 6 km. A Háromfenyő panzióig 5 km. aszfaltozott autóút, tovább a Székely tisztásig jó minőségű az út, de nem aszfaltozott, ez egy séta út.
Háromfenyőtől érdekes, szép kilátás nyílik a Búcsecs-hegység gerincére. Megkapó látvány a Moraru (Malom csúcs hegyes csúcsai) 2013-ban amikor itt jártunk, az egyik hegyes csúcson érdekes emberi arcot figyeltünk meg. Több kirándulás alkalmával figyeltük meg a csúcsot, de többet nem láttuk ezt a tüneményt.
Gyönyörű, szép időben volt részünk. Miután jól kisétáltuk magunkat, az 1070 m. Székely tisztás turistaházban ebédeltünk meg.