2023 május 31 – június 7

Túrát legközelebb május 31-én, vagy június 7-én szervezünk az időjárás függvényében.
A múlthéten két túrát szerveztünk:
– Szombaton: Malomdombok – Sipoly-völgy – Csiporka.
– Vasárnap: Brassó tornyai. Fehértorony – Katalin kapu, stb. Kilátás a Cenkre.
Szombat: kellemes, szép időben mentünk fel a Csiporka tisztásra a Siply-völgyéből.         Senkise jött errefelé. Mindjárt feltűnt az ok, mivel sok medve ürüléket figyeltünk meg. Körbejártuk a tisztást, úgy gondoltuk, hogy a jól járt ösvényen leereszkedünk le a Sipoly-völgyére.  Miután oda értünk az ösvényhez, az erdő szélére egy medve bujt elő, úgy 30 méterre tőlünk. Felált kétlábra, majd megfordult és vissza ereszkedett az erdőben. Közben kiabálásokat és pattogtatásokat hallottunk. Valószínű, hogy turisták akartak feljönni. Nekünk még megijedni sem volt időnk. Mi is megfordultunk és szaladtunk visszafelé. Egy más úton ereszkedtünk le, közben kutya ugatás és kiabálásokat hallottunk. Valószínű, hogy mások is medvével találkoztak.
A sorompó közelében, még fent a hegyen, megint kiabálás és kutya ugatás, egy medvét láttunk szaladni a hegy felé, ott ahol három órával ezelőtt mentünk fel.
A sorompó közelében egy szabadtéri panzió létesült. Ott kényelmesen megebédeltünk.
Vasárnap:  Brassó tornyai. Fehértorony – Katalin kapu, stb. Kilátás a Cenkre.
A sétát a Fehértoronynál kezdtük el.
A torony mellől szép kilátás a Cenkre és a városra. Elsősorban a Cen-hegy csúcsára figyeltük, mivel a BRASOV felírat mellett jobbra jól látható az a terasz ahol hajdanában a Bethlen vendéglő ált. A barlang is látszik. Fent a csúcson jól látható a kilátó.
Miután jól kibámultuk magunkat, leereszkedtünk a Graft-patak völgyében és tovább sétáltunk a Katalin kapu felé. Tovább a fotó galéria….