2014 november 12 és 15

A november 8-ára, szervezett túrát szervezzük újra, mivel  szombaton  a Vereskőre kirándultunk a királyrózsa második virágzásában akartunk gyönyörködni, de sajnos csak bimbókat találtunk. Számításunk szerint a virágzásig, még egy hét kel.
A november 12 én, szervezzük a túrát újra.
Tudomásunkra jutott, hogy vissza állították a 7 óra 55 perckor induló személy vonatott, amely most már csak Kőhalomig fog közlekedni. Ezzel a vonattal megyünk Ürmösig. Találkozunk a nagy állomáson 7 óra 35 perkor.
Túravezető: Bölöni Kelemen Mihály.
15- én, szombaton a Nagy Vángára ( 1440 m. ) kirándulunk a Vánga tisztáson keresztül. Hogy hol van a Nagy Vánga gerince? A Keresztény-havason a Römer turista háztól nem messze. A mi túránk nem érinti a turista házat, a tisztásról megyünk fel a gerincre, csúcsra. Ha szerencsénk lesz, akkor itt is honos királyrózsa  második virágzásában gyönyörködhetünk.
Találkozunk 8 óra 45 perckor a Postaréten és a 9 órakor induló busszal megyünk a Pojánába, ahonnan a kék kereszt jelzésen megyünk a Vángára.
Túraidő 1.5 – max. 2 óra, szintemelkedés: 440 m.
Túravezető: Piszár Károly.

A múltheti túrával kapcsolatban:
A Fetifoiun, vagyis a Leényka gerincén-élén a Sibothig  húzódott 1000 éves határon kirándultunk. E gyönyörű gerincen, amely több csúcsokat is érint Két határkövet is találtunk. Az egyik csúcson letértünk az útról fényképezni a Bucsecset és kb. 50 m-re az úttól nagy meglepetésünkre egy tejesen ép határkövet találtunk az erdőben. A képünkön is láthassuk a tetején nincs számozott oszlop. A második határkövet lejjebb az útban találtuk meg. Még találtunk két szétvert határkő maradványit. Sibothnál egy  határoszlopra lettünk figyelmesek.
Sibothnak az 1849-iki önvédelmi harcban szintén szerepe volt. A muszkák betörésekor Tuzson János honvéd őrnagy június 18-án vissza verte a tíz-szeres számú orosz betörőket.
Részletes leírást találunk Orbán Balázs A SZÉKELY FÖLD LEÍRÁSA   24-ik számában.
Az innét 5 km-re levő Predeálra mentünk a Rozsnyó völgyében. Predeáltól nem messze találtuk az 1916-ban elesett  hősök temetőjét. A román hősök  temetőjében, többségben vannak a magyar és német hősök. Predálon az állomásban áll az első világháborúra emlékeztető katonai szobor mű.
Nézzük meg a túránk folyamán készült fényképeket