2014 november 28 és december 6

November 28-án, pénteken, Stefánia napján, ha jó az idő a Hasadtkő sziklarepedéséhez és vízeséseihez kirándulunk.
Az Erdélyi Magyar Kárpát Egyesület, Uti-Kalauz Magyarország Erdély részében című munkában (1891-ben) Rombauer Emil és Téglás István így írnak:
…”A tetőről két órás séta a Maladinkő (Hasadtkő, Tamina, Schlucht) sziklarepedéséhez és szép vízeséseihez. A  Maladinkőtől kezdve lefelé a patak szebbnél-szebb vízesések egész sorozatát tárja elénk,  a völgybe érve a föld alá tűnik s a meder szárazon marad; ezért nevezik Száraz-Tömösnek.  A  vízesések mellett lejutni igen nehéz…”
Mi, Felsőtömösről fogjuk megközelíteni a Hasadtkővet, amit még Hollókőnek is neveznek. Orbán Balázs is bejárta és meg csodálta ezt az érdekes szikla repedést, ehhez hasonlót nem nagyon találunk. Orbán Balázs is Felsőtömösről indult el,  ezek szerint a nyomában fogunk járni.
Túraidő: 1 óra, szintemelkedés : 300 m.
Találkozunk 7 óra 45 perckor a nagy állomáson és a 8 órakor induló azugai busszal megyünk Felsőtömösig. Hétköznap, délután óránként megy busz Brassó felé.
Túravezető: Brummer Klára.

December 6-án, szombaton, Mikulás napján:
Újra  szervezzük a rósz idő miatt elmaradt Flekkenezést a Csiporkán.
Emlékeztetünk, hogy a 9 órakor induló 17B. autóbusszal megyünk Malomdombokig a nagy állomásról.  Részletek a múltkori közleményben.
Túravezető: Gyulai Ibolya.

A múltkori Vereskő túra
A királyrózsa második virágzásánál csak bimbókat találtunk.
Ez is szép volt, az alábbi képeken láthassuk.