2016 június 19

Június 19-én, vasárnap, Gyárfás napján, a Kincses-völgyben kirándulunk.  A túra kiinduló helysége Komána.
Ezt a völgyet nem hiába nevezik kincses-völgynek. Miután belépünk a völgy kapuján, sok érdekes látnivalót fedezhetünk fel. Itt találjuk a látványos Faragott-követ, barlangot, vízesést a völgy mélyében vár maradványok is vannak, és még sok mindent. Figyelemre méltóak a sziklás hegyoldalakon pompázó virágok.
További részletek és bejelentkezés a 0368/418 901 telefonszámon.
Túravezető: Piszár Károly
Rósz idő esetén a túrát elhalasszuk.
A múltheti alsórákosi túrákkal kapcsolatban.
A túrák útvonala: a bazalt-bánya,  Fenyősi-tó, másnéven Smarald-tó, salak-bánya. A túránkat a Sükösd – Bethlen várkastély meglátogatásával zártuk. Maj egy kiadós eső után haza tértünk.
A túránk folyamán meglepődésben is volt részünk. A bazalt bányában a szilák között, a napon sütkérező zöld gyíkra (óriás gyíkra) lettünk figyelmesek. Kirándulásaink során sokszor látunk gyíkot, de ilyen óriásit színes gyíkot sose láttunk. A ravasz gyík csak félig mutatkozott, miután észrevett minket azonnal elbujt a sziklák közé. Türelmesen vártunk, tudtuk, hogy újra elő fog bújni. Elő is bujt, de csak a fejét dugta ki és várta, hogy  távozzunk, ne zavarjuk őt.
A társaságunknak az volt a véleménye, hogy ez a gyík találkozás megérte, hogy reggel 4 órakor kellet felkeljünk.
A túrákon készült fényképek:

Bazalt-bánya – zöld-gyík

Fenyősi-tó vagy másnéven Smarald-tó.
A hegyes-hegy, salak-bánya

Sükösd – Bethlen várkastély.