Daily Archives: September 6, 2016

2016 szeptember 10

Szeptember 10-én, szombaton, Hunor napján, honismereti túrát szervezünk Sepsiszentgyörgyre. A Székely Nemzeti Múzeumban megtekintjük Gábor Áron eredeti réz ágyúját, továbbá az aradi vértanúk emlékére állított tizenhárom kopjafát, majd a református vártemplomhoz látogatunk. További sétákat teszünk.
A reggeli vonattal megyünk.
További részletek és bejelentkezés a 0368/418 901 telefonszámon.
Túravezető: Szotyory Mária
Rósz idő esetén a túrát elhalasszuk.

A múltheti túrával kapcsolatban.

A múltheti  túra célpontja a Királykő Szakadék-völgye volt. Mivel utunk a Remetehegy-nyergén vezetett keresztül (seaua Chiliilor, 1100 m). Itt meglátogattuk a Szent Piroska  kápolnát, ez egy kis templom és a  Remetehegyi kápolna-barlangot, majd kb. egy 100 m-es kapaszkodón kiértünk a sziklás Remete-hegy alá egy szép tisztásra. Innét gyönyörű kilátásban volt részünk a  két szakadék-völgyre, a Dianára, a rét tele volt mindenféle gombával. A társaság úgy döntött, nem megyünk tovább, gombászunk. A szakadékig  kb. 20 percet kellett volna menni. A szakadékot megtaláljuk máskor is, de a gombákat nem. Volt aki mégis elindult a szakadék felé, de lemondott a tovább menésről, mivel az útban mókussokkal találkozott. Egy barátságos mókus meghívta a fa oldalán lévő ceruza vastagságú ágra mogyorót uzsonnázni.
A mókus meghívását nem fogadtuk el, viszont lent a kápolnánál a pap szeretettel meghívott bennünket egy tejára, ezt elfogattuk, máskülönben nagyon kedvesek voltak. Mindent megnéztünk, a szakadék túrát egy közelebbi időpontban szervezzük újra.
A túrán 150 fényképet készítettünk, ezekből mutatunk be egy párat:

Megemlékezések:
Elöljáróban PIALOGA PÁLRA, 1924 – 1995 emlékezünk
Az Erdélyi gyopár 1995 / 4. Nagy Béla a brassói  EKE fiókosztály megalapítója a következő képen méltassa PIALOGA PÁLT:
    “Bár a halál egy természetes biológiai folyamat, mégis megrendítő azok számára, akik életben maradnak. Ilyen körülmények között kísértük el utolsó útjára Brassóban a mindenki által ismert 71 éves Pali bácsit. Élete nem volt viszontagságoktól mentes, a háború hazájától távolabbi tájakkal is megismertette és minden vagyonától megfosztotta. Nemes szíve felfogta és érezte, hogy az ő helye a fenyvesekkel borított, a Kárpátok magas bérceivel koszorúzott Cenk alatti városban van. Mint Léhman Károly bácsi nagy természetjáró mostohafia, egész életében imádja a természetet. Emberi tulajdonságai nem mindennapiak voltak, ha arra gondolunk, hogy életében jót tett mindenkivel, élettapasztalata párosult szegénységével, becsületessége példaképpen szolgálhat mindenki számára.
    Az E.K.E. 1991-es újraindulásának lelkes szervezője, egyben a megválasztott Vezetőség ügyintézője volt. Igazi túravezető, mintaképe a mai nemzedéknek. Kívánjuk, hogy így maradjon meg valamennyiünk emlékezetében.” NAGY BÉLA

Továbbá:
BENEDEK SÁNDOR 1922. 08. 15.
CZÁRÁN GYULA, a nyugati hegység apostola, 1847. 08. 23.
A Brassói Turista Egyesület megalakulása az E.K.E. ből 1927. 08. 31.