Monthly Archives: March 2022

2022 április 2

A következő hét végén, áprilisban a túra irányát pénteken határozzuk el, a túra javaslatok figyelembe vételével. A következő tavaszi virág-túrát a Spirlea völgyében javasoljuk. Most virágzik  a lila kikerics.

A múltheti túrával kapcsolatban: Szentpéter – Lempes-hegy. Hóvirág túra.
Lempes- hegyet, az elmúlt sok évek során minden irányban bejártuk. Hóvirágot sehol nem találtunk. Úgy határoztunk, hogy segítünk a természeten, vettünk a piacon gyökeres hóvirágokat,  amit a hegyen egy megfelelő helyen beültettünk.  EZÉRT HÓVIRÁG TÚRA.
Szép, napos időben indultunk el. Sok sétáló turistával találkoztunk, de tavaszi virág sehol, kopár, száraz  minden, de mégis  keresésünkre valamennyi tavaszi virágot találtunk. A nagy havazás és a bekövetkező tartós nagy hideg lehet az oka. De azért itt-ott már kezdett zöldülni . Olyan írás is jelent meg, hogy a múlthéten pompázott a hegy a virágoktól, lehet, hogy álmodták.
A csúcs alatti gerincen mentünk. Erős hideg szél fujt, de miután betértünk a kilátó felé az erdőben, szélmentes kellemes idő volt. A kilátó közelében, két nagy fa alá ültettük el a hóvirágokat. Reméljük, hogy senkise bántja és elfog szaporodni.

2022 március 26

Elöljáróban, március 15-én az 1849-es szabadsárharc  hőseire emlékezünk.
Brassóhoz legközelebb a szabadságharc az Alsótömösi-szorosban a Magyarvárnál ütköztek meg az orosz csapatokkal. 1849 június 20-dián. Szabó Nándor alezredes vezetésével. A csata, Brassóban a Fellegvárnál folytatódott amit egy emléktábla bizonyít.
Részletes leírást Orbán Balázs írásában találunk.
Az eltelt évek során, március 15-én, Székelyföldön sokfelé a szabadságharcról emlékeztek meg. Ezekből a megemlékezésekből láthatunk egy párat.

Túra.
Túrát legközelebb a hónap végén szervezünk.
A túra irányát közösen határozzuk el az időjárás függvényében. Javasolt túr a többször elhalasztott Lempes.
A múltkori túrával kapcsolatban. Rakodó-völgy.
március 9-ére halasztott lempesi túrát a közbejött, tovább tartó nagy havazások miatt nem tartottuk meg. Nem a hegyet akartuk látni, mivel ott már sokszor jártuk, hanem a kora tavaszi virágokat.
Borús időben a Rakodó-völgyében  indultunk el, a volt Tomba fogadó felé. (Magyarul ezt a kis vendégfogadót Jépurának nevezték. Lehetett kávézni, sörözni. Ez már mint a múlté. Ezen a helyen most egy nem látványos, névtelen épületet lehet látni. A helységben, kutyák, macskák és kapirgáló majorságok, de padok és asztalok is vannak az ide látógató turistáknak. Egy bővízű forrás is van a közelben.
A fákon látható kék háromszög turista jelzésen, a völgyön keresztül majd a kimászva a Rokapad  környékére a Pojánában lehet feljutni. Nagyon szép az út és nem nehéz, de vigyázat! medvékkel találkozhatunk!
Rövid idő múlva, nagy köd ereszkedett le és sűrűn kezdett havazni. A nagy hóban, úgy néztünk ki, mintha  hóemberek lennénk.  Az utat nem folytattuk, majd máskor.

2022 március 9

Március 8-án.  A Nemzetközi Nőnap alkalmából a hölgyeket köszöntjük.
BOLDDOG NŐNAPOT! – KELLEMES ÜNNEPEKE!
Fotó galéria. Virágok. Nők napjára.

Időjárás.
A március 5-ére tervezett túrát a Lempesre a bekövetkezett nagy havazás miatt elhalasztottuk március 9-ére, szerdára. Reméljük, hogy addigra a hó elolvad és láthatjuk a kora tavaszi virágokat.

2022 március 5

Valószínű, hogy szombatra kitisztul az időjárás. Több túra is van javasolva, Măgura, Pestera, Lempes.  A hétvégén határozzuk el, hogy hova megyünk. Valószínű, hogy a Lempesre, mivel már kezdtek virágozni a kora tavaszi virágok.
A múltkori túrával kapcsolatban: Malomdombok -Sipoly-völgy.
Szombatra, havazást és esőt jósoltak Brassóra, de egyik-se következett be. Viszont a Sipoly-völgyében, borús-ködös idő és gyenge havazás, de kellemes, szélmentes időben volt részünk. Havas – jeges – köves úton felsétáltunk az úgynevezett gerendás, pihenő építményig. Ez egy olyan befejezetlen menedékkunyhó. Egy sok személyből álló (úgy  ötvenen) turista csoporttal találkoztunk, a Létrás-szakadékban akartak eljutni, de álltalában télen zárva. A ködös idő ellenére sok turistával találkoztunk, a “kunyhónál” volt a visszaforduló. Délután a köd egy kissé szétoszlott, a  Nagykőhavas homályosan kezdett   láthatóvá válni. A kellemes séta-túrát a panzióban egy forró kávé elfogyasztásával zártuk.