Daily Archives: March 30, 2022

2022 április 2

A következő hét végén, áprilisban a túra irányát pénteken határozzuk el, a túra javaslatok figyelembe vételével. A következő tavaszi virág-túrát a Spirlea völgyében javasoljuk. Most virágzik  a lila kikerics.

A múltheti túrával kapcsolatban: Szentpéter – Lempes-hegy. Hóvirág túra.
Lempes- hegyet, az elmúlt sok évek során minden irányban bejártuk. Hóvirágot sehol nem találtunk. Úgy határoztunk, hogy segítünk a természeten, vettünk a piacon gyökeres hóvirágokat,  amit a hegyen egy megfelelő helyen beültettünk.  EZÉRT HÓVIRÁG TÚRA.
Szép, napos időben indultunk el. Sok sétáló turistával találkoztunk, de tavaszi virág sehol, kopár, száraz  minden, de mégis  keresésünkre valamennyi tavaszi virágot találtunk. A nagy havazás és a bekövetkező tartós nagy hideg lehet az oka. De azért itt-ott már kezdett zöldülni . Olyan írás is jelent meg, hogy a múlthéten pompázott a hegy a virágoktól, lehet, hogy álmodták.
A csúcs alatti gerincen mentünk. Erős hideg szél fujt, de miután betértünk a kilátó felé az erdőben, szélmentes kellemes idő volt. A kilátó közelében, két nagy fa alá ültettük el a hóvirágokat. Reméljük, hogy senkise bántja és elfog szaporodni.