Monthly Archives: February 2022

2022 február 26 -március 5

A hónap végén,26-án, vagy március 5-én szervezzük meg a következő túrát, az időjárás függvényében. A következő hétre, majdnem minden napra rósz időjárást jósolnak a meteorológusok.   A túra irányát közösen határozzuk el.
A múltkori túrával kapcsolatban. Salamonkő.
Salamonkő sziklával körülvett katlanjában, álltalában minden évben egyszer-kétszer ellátogatunk. Most februárban került rá sor.
Tavaszias szép, kellemes időben volt részünk. Az erdőkben a hó már elolvadt, viszont az utak jegesek voltak. A jeges utak ellenére elég jól tudtunk közlekedni. Szokatlanul sok turista. Mivel a sziklák szárazok voltak, sokan másztak ki a sziklák tetejére.
A közelben levő kis vendéglő mára már tejesen összeomlott, siralmas képet mutatott, ezért nem is fényképeztük le.
A tavasz első hírnöke, a hóvirág már gyönyörködtette magát.

2022 február 18 – 26

A következő túra útvonalát pénteken határozzuk el. A túrát 18-án, vagy 26-án szervezzük meg.   A súlyos járvány miatt, kerüljük a busz-os és a vonat-os kirándulást. Ezek a járművek igénybevételével  a fertőzés lehetséges. A maszk védelme csak mese, de több a semminél. Csak kis létszámmal kirándulunk a közelben. További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

A múltkori túrával kapcsolatban. Chisătoare, jégbefagyott forrás-vízesések.
Ezek a csodálatos forrás-vízesések, Törcsvártól 8 km-re található meg, a (Szoros helység, Cheia) az út jobboldalán  és a völgypatak közvetlen partján. Egy nem túl magas hegyoldal emelkedik fel, amelyben mélyedések, üregek  vannak. A hegyoldalon források sokasága található. Ezekből a forrásokból vízesés formájában csorog le a víz. Ezek a kis vízesések, nyáron nem olyan látványosak, viszont télen, miután lefagynak  látványos, szép képet mutatnak. Sokan jönnek ide csodálni a látványt, fényképezni.
Mi, már a harmadik évben kirándultunk ide télen, megcsodálni ezt a szép látványt. Ehhez hasonló lefagyott vízesést Toplițan, Maroshévízen lehet látni, Brassól-tól 200 km-re. Ott is voltunk, télen-nyáron.
Miután jól kibámultuk magunkat, visszatértünk Törcsvárra. Magyar lángost és kürtöskalácsot uzsonnáztunk. A kastély környékén sétáltunk, a rengeteg bazárok között, ahol tömegesen kínálták a különböző emlék tárgyakat. A bukaresti autók egymást érték, az ország minden részéről érkező autók, hatalmas sorokat alkottak.

2022 február 11

Elöljáróban:
Február 3-án, Balázs napján, a Székelyföld leírójáról  Orbán Balázsról emlékeztünk meg.
Születésének 193 -ik évfordulója alkalmából. 1829 február 3. Lengyelfalva.
Részletes, korábbi leírást honlapunkon találunk Orbán Balázs alcím alatt.

Tudjuk, hogy a súlyosan fertőző járvány miatt senki-se szervez farsangi mulatságot. A legújabb vírussal fertőzött személy, tizenöt személy is megfertőzhet. Több ismerősünk, barátunk van megfertőzve. Farsangi mulatságot, csak kis létszámban, ismert személyekkel tanácsos szervezni.
A múlt szombaton, Zsigmond Judit, BTE tag  farsangi találkozóra hívót meg. A jó ebéd után  A találkozót, farsangi fánkkal  és pezsgővel folytattuk. Jó hangulat mellett, estig folytattuk a találkozást. Köszönjük Jutkának a példaképes rendezést.

2022 február 5 – 9

A következő túra irányát a hét végén határozzuk el az időjárás függvényében. Reméljük, hogy nem lesz nagy hideg. A járványt is figyelembe véve, csak Brassó környékén túrázunk.

A múltkori túrával kapcsolatban. A befagyot Noa-tó partján.
Piszár Károly meghívására, hideg – szeles időben értünk ki a látványos, befagyott tó partjára.
Károlyt köszöntöttük névnapja alkalmából.  Egy kis melegítő elfogyasztása után, mindjárt jól éreztük magunkat. Délutánra a Nap is egy kissé kisötöt, majd a befagyot tó körül sétálgattunk. Nagyon sok turista élvezte a télies időt, sok gyerek, főleg kiskórú.
A panzió teraszán folytattuk az ünneplést. A panzióban belépni, csak igazolvány felmutatásával lehetet. Mindenkinek volt igazolványa, de mi nem szándékoztunk sehova bemenni, a friss, télies levegőn éreztük jól magunkat.