Monthly Archives: May 2022

2022 május 28 – június 4

Virágzik a királyrózsa a Nagykő-havason és a Keresztény-havason.
A Keresztény-havason tudjuk, hogy hol kell keresni a királyrózsát, viszont most ott a medvék tanyáznak.
Az encián és a turbán liliom is virágzik.
A péntekre szervezett túrát a közbejött esemény miatt elhalasztottuk 24-ére, keddre. A keresztény-havasra akartunk kirándulni, de nem tudtuk, hogy kedden a gondola verifikálás miatt nem közlekedik. A túrát tovább halasztottuk 28-ára, szombatra a Keresztény-havasra.
A múltkori túrákkal kapcsolatban. Brassó-Pojána – Keresztény-havas.
A meteorológusok, szombatra viharos nagy esőzést jósoltak. Úgy értesültünk, hogy a rossz-idő délután, kb. három órakór következik be. Ez be is teljesült.
Szombat reggel, szép derült idő. Elindultunk és a felvonóval mentünk fel a Keresztény-havasra. Bejártuk az egész felső gerincet a csúcstól kiindulva. A Nagykő-havas, Tömös-völgye, majd a Bucsecs-hegység sziklás gerince, továbbá a Királykő vonulata volt látható a homályban. Visszaérve a felvonóhoz a Keresztény-havas további csúcsait láttuk.
Királykőt és a Búcsecs-hegységet hamarosan sűrű felhőzet bújtatta el, de Dél felé az ég derült maradt.
Miután leértünk, egy sétát tettünk a Pojánában, majd a romantikus Fekete kecske panzióban ebédeltünk meg. Érdekességből megemlítjük, hogy ez volt az első turisztikai létesítmény a Pojánában.  Egy kis faházikó volt, emlékszünk rá.
Úgy 3-óra felé kezdtek a felhők leereszkedni, de nem esett, továbbra is kellemes volt az idő.
Elindultunk a busz felé. Az út folyamán gyengén csepegni kezdett az eső. Viszont Brassóban beérve, hatalmas zápor eső fogadott. Bokáig érő vízben és jól megázva értünk haza, abban a pillanatba el ált az eső.
Olyat még nem tapasztaltunk, hogy fent a hegyen nem esik, viszont lent a városban zuhog az eső.

2O22 május 21

Május 12. Csütörtök – Pongrác, 13. Péntek – Szervác, 14. Szombat – Bonifác.                       A fagyosszentek napjai.
Ezeken a napokon hideg kellene, hogy legyen ?
Túrát legközelebb pénteken szervezünk.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.
A múltheti túrával kapcsolatban: Péntek  13-án Szervác napján, nagy melegben a Lempes-hegyen kirándultunk.
Lempes- hegyen minden hónapban más és más virágokkal találkozhatunk. Mindig virágzik egy fő virág. Most a lila írisz tündökölt a különböző hegy-oldalakon, természetesen más virágok között. A tavaszi  hérics sem hiányzott, igaz nagyon keveset lehetett látni. Évekkel ezelőtt tömegesen virágzott a Lempesen, kipusztulóban van, kár.
Nagyon kevés turistával találkoztunk, de találkoztunk a májusi repdeső cserebogarakkal is. Ezek a látványos bogarak, a májusi hónap szimbóluma. Csak májusban látható.   Természetes, hogy a kullancs is jelen van. Kullancs sprével lehet védekezni. A kereskedelembe kapható. Mielőtt elindulunk a túrára használjuk.
A fagyos-szentek jó nagy meleget hoztak, de a Lempesen az állandóan fújdogáló szél nagyon kellemes volt.
A golyóscsapágy-gyár végállómásától, csupán 2,5O-ért minden 2 órában Szentpéterre lehet kijutni a Botfaluban induló busszal.
Hétfő péntek: 42O-as busz 8,1O perckor. Vasárnap: 8 órakor.

2022 május 13

Május 10-én a MADARAK ÉS A FÁK napjára emlékeztünk.
Túrát, legközelebb május 13-án szervezünk az időjárás függvényében.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

Május 8 -án, vasárnap katolikus ünnepélyen vettünk részt.
A bolonyai Jézus Szent Szíve romai Katolikus plébániatemplomban. A gyerekek   első áldozáson vettek részt.
Szülök, rokonok, meghívottak, barátok sokasága vett részt az ünnepélyen. Többek között a BTE egyesület legfiatalabb tagja, mindössze, 9 éves Szotyori Balázs is.
Miután az ünnepély véget ért, a gyerekek a templom előtt fényképet készítettek majd kakaót inni mentek a templom udvarára. A különböző szülökhöz tartozó gyerekek az esemény megünneplésére távoztak. Balázska szülei a meghívottakkal a Piroska panzióban ünnepeltek tovább késő délutánig.

2022 május 4

Az következő esős időjárás, és a katolikus ünnepély miatt, túrát legközelebb május 4-én szervezünk. A túra irányát  legközelebb a hét végén közöljük.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

A múltheti túrával kapcsolatban. Cenk-tető, ANYÁK NAPJA, és a MUNKA ÜNNEPE.        MÁJUS ELSEJÉN, a munka napján.
Elöljáróban az ÉDESANYÁKAT köszöntjük.
Május 1-én, a Cenk-tetőn kirándultunk, sétálgattunk.
Május, szép Napsütéses időben köszöntött be. Úgy határoztunk, hogy a szép időt kihasználva a Cenk-tetőre kiránduljunk. Mivelhogy a majális hónap első napja, nagyon sok kirándulóval találkoztunk. Többek között meglepetés szerűen Gordon Veronikával is találkoztunk. Veronikát  többet nem láttuk. Ő volt az a jó indulatú, Hunyad megyéből származó, magyarul is jól beszélő volt tagunk, aki tudatta, hogy a  Restaurátor raktárban megvan az ÁRPÁD- szobor fejrésze. Segített abba, hogy a brassói magyarság kezébe kerüljön. Az evangélikus templom udvarán szentelték fel. Gordon Veronikának hátat fordítottak, nem akartak többet hallani róla.  Ha Veronika nem szól, akkor még mindig a  raktár pincéjében penészedne az Árpád szobor feje.
Veronikával elbeszélgettünk. Nagyon kedves volt.
A Cenk-tetőt, úgy 70 éve járjuk, télen-nyáron. Végig kisértük a hegység történetét. A közel jövőben is, egy évben legalább egyszer a Cenk szépségeit megkeressük, történelmét felidézzük.