Monthly Archives: June 2022

2022 július 1 – 6

A hét végén határozzuk el azt, hogy július 1-én, vagy 6-án szervezzük a  következő túrát.
A múltkori  túrákkal kapcsolatban:
Két túrát szerveztünk, Magura-hegység és Szejkefürdő.
Szekjefürdőről egy későbbi időpontban számolunk be.
A Magura-hegység.
Szép napsütéses időben a hegységet a Botorog- kutja felől közelítettük meg. Kb. 4 km. megtétele után mindjárt felértünk a szép kilátáshoz. A templomig, kb. 3 km. -en keresztül a hegység dimbes-dombos  katlan völgyét láttuk, panziók és szállók sokaságával beépítve. De nemcsak ez a völgykatlan, meg a körülötte levő Magura hegyei volt látványos. A távolban a Bucsecs-hegység egy kissé homályosan, viszont  a Királykő ragyogó Napsütésben tündököl a Magura hegyei mögött.  A hegy vonulatán egy ablak szerű szikla-szoros, amelyen  keresztül a Királykő vonulatára lehetett rálátni.

2022 június 24

Június 21. A NYÁR NAPJÁT ÜNNEPELJÜK.
Az időjárás függvényében határozzuk el a következő túra útvonalát, csütörtökön.
A kiinduló helység Zernest.

A múltheti túrákkal kapcsolatban:
A június 17-ére javasolt rododendron túrát a bizonytalan időjárás miatt elhalasztottuk vasárnapra.
17-én a Sipoly-völgyében a Nagykőhavas alatt flekken sütést szerveztünk.
A havas egy kissé borús. Miután befejeztük a sütést, kezdett csepegni az eső, majd egy nagyot dörgött. Miután leértünk Malomdombokra megint kezdett csepegni az eső.                                 A város felé nem volt eső várható.
Vasárnap, Sinájában utaztunk és a felvonóval felmentünk a 2103 m. levő Furnica csúcsra. A felvonó ára nem drágult, 70 lej volt föl-le.
Nagyon szép időben volt részünk. 11 fok. Egy kissé hideg szél fujt, de hamar bemelegedtünk. Felmentünk a csúcsra. Rododendron nagyon kevés, valószínű a szárasság miatt. De mindenféle különböző  virágok. A szép tiszta időben a gyönyörű kör panorámában gyönyörködhettünk.
Észak felé: az Omu csúcs és a turistaház vált láthatóvá a meszeségben.
Dél felé: a Vârfu cu Dor csúcsa és a kőgombák voltak láthatók.
Kelet felé: a Costila csúcs és a Cariman csúcsán lévő kereszt volt látható.
Nyugat fel: a Strunga hegyei – sorozata meszeségben.
Bármerre néztünk, minden felé hegyek – völgyek voltak láthatók.
Délutánra kezdett befelhősödni, de nem esett. Rengetek turista, sok gyerek.
A Fotó galériában a kör-panoráma hegyeit – völgyeit láthassuk:

2022 június 17

A 1500 m. feletti hegyekben kivirágzott a rododendron. Retyezát, Búcsecs, Nagykőhavas
Június 17-ére rododendron túrát tervezünk. Csütörtökön határozunk az időjárás függvényében, hogy mikor lesz jó idő.  Reméljük, hogy nem fog megverni sz eső, mivel Medárdnak erre nagyon fáj a foga.
A múltheti túrával kapcsolatban: Predeál – Háromfenyő – Székely tisztás.
Könnyű, séta túra.
Sokszor kirándultunk ide a Székely tisztásra, egy szép turistaház várja a kirándulókat. Álltalában mindig Felsőtömösröl  indultunk el és Predeálra ereszkedtünk le. Legelőször úgy 50 éve jártunk a tisztáson.
Három fenyőtől 1 km. levő tisztás nem nagy, de ennek ellenére nagyon szép a környéke. Négy magas hegy veszi körül: Búcsecs- hegység, Királykő, igaz, hogy csak részben látszik a Búcsecs mögül, Keresztény-havas, teljes hosszában gyönyörködteti magát és végül a Nagykő-havas.
Érdemes elgondolkozni azon, hogy honnét ered a helység  elnevezése ?
Predeáltól 6 km. A Háromfenyő panzióig 5 km. aszfaltozott autóút, tovább a Székely tisztásig jó minőségű az út, de nem aszfaltozott, ez egy séta út.
Háromfenyőtől érdekes, szép kilátás nyílik a Búcsecs-hegység gerincére. Megkapó látvány a Moraru (Malom csúcs hegyes csúcsai) 2013-ban amikor itt jártunk, az egyik hegyes csúcson érdekes emberi arcot figyeltünk meg. Több kirándulás alkalmával figyeltük meg a csúcsot, de többet nem láttuk ezt a tüneményt.
Gyönyörű, szép időben volt részünk. Miután jól kisétáltuk magunkat, az 1070 m. Székely tisztás turistaházban ebédeltünk meg.

Fotó galéria, Búcsecs-hegység:

Fotó galéria, Székely tisztás:

2O22 június 8

Virágzik a turbán liliom a Retyezáton. De Brassó közelében is megtalálható. Pl. Bodzavámon és még sokfelé.
Pünkösd harmadnapja után, Medárd napján a Székely tisztásra kirándulunk. Reméljük, hogy nem fog esni az eső.

A múltkori túrával kapcsolatban. Gyerek napján, június 1-én.
Mivelhogy, esős, viharos rossz időt jósoltak erre a napra, úgy gondoltuk, hogy a közelben kirándulunk. A Lempes-hegy virágos kertjében  kirándultunk. Ilyenkor júniusban sokféle virág gyönyörködteti magát. Ahogy elindultunk a sorompótól a vadrózsákkal szegélyes úton haladtunk felfelé.
Mivel gyerek nap volt, sok gyerekes családdal találkoztunk. A nagy melegben kellemesen fujt a szél. Hozta a fekete, vihar felhőket. De állandóan kitisztult. Még másnap sem eset.
A virágokról sok fényképet készítettünk, ezekből mutatunk be egy párat.
Fotó galéria. Lempesi virágok júniusba, gyerek napján.