Monthly Archives: August 2022

2022 szeptember 10 -1

A szeptember 10-ére javasolt túra, érvényes.

A múlthéten a Warthén sétáltunk.
Az emléktúrát 27-én, szombaton folytattuk. Barangolás Brassóban cím alatt.
Cenk-hegy alatti sétányok.
Két sétány van. Egy felső, a víz elosztó és a felvonó alsó állomásra, ahonnét 10 lejért a Cenk-hegy sétányára érhetünk, ahonnét kisétálhatunk a kilátóra, ahonnét az egész várost beláthassuk.
A másik sétány, az alsó a várfal mellett.  A Star Áruháztól, a   hatalmas Kerek Posztosok bástyájától lehet elindulni. Kb. 1 km. megtétele után érkezünk a Takács bástyához. Az út folyamán négy Lőpor tornyot láthatunk: Fafaragó, Vadász, Kötélverők és a Művészet tornya.
Takács bástyához érve egy kis kapun léphetünk be a bástyában. A főbejárat a másik felén van egy hajdani díszes kapu.
A bástyában színház működik.
Fő látnivaló, a város-makettje.
Brassóban több múzeum is működik: Muzeul de Artă, Muzeul de Etnografie, Muzeul Civilizației Urbane, Muzeul Gheorghe Creanga, Casa Mureșenilor, Casa Ștefan Baciu.
Úgy tudjuk, hogy a Fekete és a Fehér tornyokban is múzeum van berendezve. legközelebb ezeket látogassuk meg.
Fotó galéria, Cenk alatti sétány:

Vasárnap 28-án folytattuk a Brassó múzeum látogatását. A Tanács-téri Városház múzeumot látogattuk meg.
Az alsó termeket bejárva egy csavaros lépcsőn a felső termekben értünk. Itt találkoztunk Ceașescuval. Miután mindent megnéztünk, kimentünk a teraszra, ahonnét szép kilátásban volt részünk. De inkább beszéljenek a képek.
Fotó galéria, Tanács-ház:

2022 szeptember 10

Mivel az előrejelzés továbbra is tartós, nagy meleget jósol, túrát legközelebb szeptemberben szervezünk. A nagy meleg nem alkalmas természet járásra.
Javasolt túra: Gura Diham.
További részletek az ismert telefonszámon.

A múltkori, augusztus 17-én szervezett túrával kapcsolatban: Szent István királyra  emlékeztünk. Az új kenyér is az ünnepélyhez fűződik.
Az államalapító Szent István király emléktúra, kerékpárral. Brassó várai, templomai műemlék épületei megtekintése.
Nem tudjuk azt, hogy Brassó ezer évvel ezelőtt létezett-e ? Létezett, viszont támadások érték: tatárok, törökök. Földrengések, tűzvész, járványok pusztítottak. A leírások szerint egy 8000 lakosú város volt. Hogy akkor hogy nézhetett ki  város, nincs fogalmunk.
Augusztus 20-kán, Szent István király napján a BTE nevében koszorúzással emlékezünk meg. Az Áprily Lajos Főgimnázium udvarán lévő Széchenyi emlékműnél.
Az emlékmű alatt szögek voltak. Ahova fel lehetett akasztani a koszorúkat.  Ezeket a szögeket eltávolították, ezért a koszorúk a földre kerültek. Köszönjük ezt a nemesi gesztust a szervezőknek.
fotó galériában, Brassó műemlékeiről emlékezünk meg. Egy párat említve: a Fellegvár, a félkör alakú Fehér torony, a négyszög alakú fekete torony, a Cenk alatti Kerek-bástya, várfal – vár-tornyok, Takács-bástya, Katalin kapu.  A felvonó bejáratánál lévő makett a Brassóvia- vára látható. Bővebben, Brassó műemlék épületeit, honlapunkon: “Brassó hajdanában és ma.” Cím alatt láthatunk.
                                       ISTEN  ÉLTESSEN, MAGYARORSZÁG !
 A fotó galériában, Brassó tornyait és egy pár műemlék épületet láthatunk.

2022 augusztus17

Elöljáróban, ha augusztus, SZENT ISTVÁN KIRÁLYRA emlékezünk, de az ÁRPÁD szoborról sem feledkezünk meg.
A következő túrát kb. augusztus 17-én szervezzük meg, ha nem lesz nagy meleg, vagy eső.
A megfelelő időpontban határozunk.
További részletek az ismert telefonszámon.

A múltkori túrával kapcsolatba: Magura – Pestera, (Barlang település).
Magura és a Pestera egy iker szórvány település. Egy mély völgy válasszal el egymástól. Érdekes módon a  települések templomai  egymással szemben vannak. A Magurai a hegy oldalán, a másik a hegy tetején.
Alsómoécs-ről, aszfaltozott út vezet föl egészen a Folea házig. A hegyvidéket mély szakadékok alkotják, ezek között halad az út, meredek szerpentinek a szakadékok szélén, védőkorlát nélkül. Ha itt lecsúszol, akkor a mély szakadékban zuhansz. Ezt az utat mi általában gyalog szoktuk megtenni, azért is érdemes a gyaloglás, mert szép a kilátás minden felé.
Ahogy kapaszkodunk felfelé a szerpentineken, mindjárt  a Királykő látszik, alatta a templom és mellette az Ablak szerű kilátó. Úgy néz ki mintha a templom  a bal oldalon levő magaslaton állna. Látszati csalódás. A templom nincs ott, jó 3 km. re felénk van egy mély szakadék szélén.
Kellemes, meleg időben mentünk fel egészen a település templomáig. Megnéztük a templom mellett lévő gondozott, szép temetőt. A templom árnyékos oldalán, a Királykővel szemben egy pad várt ránk. Itt megpihentünk és gyönyörködtünk a szép kilátásban, igazi fényképezni való hely volt. A templom közelében egy szép panzió. Majd egy sétát tettünk a Magura felé. A hegy oldalában a település templomát figyeltük meg. Majd a Folea-ház  felé sétáltunk.
Denevér-barlang a templom közelében a központ közelében van. Érdemes megnéni, de lámpa szükséges.