2016 szeptember 24

Szeptember 24-én, szombaton, Gellért napján a Várnicára kirándulunk.
A Nagypatak völgyéből indulunk el a patak  mellett elég meredek úton. A völgyben lent, erős kénes forrás található, a helybeliek féltik ezt a forrást,ezért a forrást eltakarják. Rövid mászás után kiérünk a Komlos-tetőre. Mielőtt a tetőre érnénk, jobbra kőgombákat, láthatunk némelyek emberi arcra emlékeztetnek. Ezeket a sziklákat elég nehéz megtalálni. A tetőn út elágazás találunk. Mehetünk a Rétyi Nyír, Szatyvai-vár, Borz-vár  felé.
További részletek és bejelentkezés a 0368/418 901 telefonszámon.
Túravezető: Szotyory György
Rossz idő esetén a túrát elhalasszuk.
A múltheti túrákkal kapcsolatban.
A múlthéten Uzonka fürdő környékén kirándulgattunk, majd Kisbaconban  folytattuk a kirándulást és Benedek Elek emlékeit látogattuk meg.

Uzonka fürdő egy gyönyörű völgyben fekszik a Nagy- Murgó alatt.
Ahogy beértünk a fürdőre, mindjárt felfigyeltünk a Nagy-Murgó-hegy vulkanikus kúpjára. Egy gyönyörű látvány fogadott. Nem volt szándékunk megmászni a Murgót. A célunk a Pisztrángos-völgyi borvíz forrás mésztufakúpja volt, amit rövid keresgélés után meg is találunk. A keresésben kisegített a berecki származású, fiatal pásztor. Elmondta, hogy még van ehhez hasonló forrás és vízesés is van.  Ilyen gyönyörű, természetes érdekességet, csak ritkán lehet találni, de amit itt látunk, nem valószínű, hogy még van egy hozzá hasonló.
A pisztrángos völgyben, kb. 8 m. magasságban van  egy kálcium tartalmú borvíz forrás. A mésztufa kúpján, egy kis árkocskában  végig-folyik a borvíz, e vájat kb. 10 m. hosszú, miközben elszáll belőle a CO2. A mésztufa kúp széléhez érve vízesés formájában hull alá, miközben mossa a kúp oldalát és lerakja a kálciumot, ami megköti a fák behulló leveleit. A mésztufa egy likacsos, szerkezetű kartbonátkőzet, amely a lehulló falevelek körül halmozódik fel, a vízben oldott mészsók kikristályosodott formában a növényi részekre (falevelekre) rárakodnak.
Uzonkafürdőn még sok látnivaló van. Pl. a lápos, jelzett turista utak vezetnek: Sepsibükszádra, Benedek Elek emlékházához és a Nagy-Piliskére. A fürdőtől 1/2 km. a Sötét-patak völgyében találjuk a legendás Kincses-barlangot.
Uzonkafürdőről Benedek Elek emlékházához látogattunk el. Az ott látottakat  nem lehet elmondani, azt látni kell.

Benedek Elek emlékparkja és emlékháza, amelyben szépen berendezett múzeum van. Benedek apó tevékenységeit, életét unokája ismertette, aki az emlékházban lakik.