2017 május 27

Május 27-én, szombaton, Hella napján ismét a Hagymás-tetőre kirándulunk. A múltkor a nagy eső miatt elmaradt kirándulásokat szervezzük újra.
Elsőként a Hagymás hegyet Orbán Balázs járta be és írta le, mi csak a nyomában lépkedünk.
A Hagymás-tetőről Bányai János 1936-ban  az ENCIAN havi folyóiratban a következőket írja:
“Réka hun királyné sirja a Rikában.
Ha a szikla északi oldalára beereszkedünk igazi kis miniatur Svájcot kapunk, óriási szikla falakkal és vizeséses patakokkal. Ebben az irányban, ha van időnk egy kis turával átmehetünk a Hagymás hegy felé, melynek az uj országutfelé eső nyergében van a Hagymás várának még felismerhető földsánca”….
Az 1980-as években, Kisgyörgy Zoltán geológus, Dénes Istvánnal feltárték a több mint 300 m hosszú Sugó barlangot.
A Hagymás-tető egy kedvelt kiránduló hely, több kiránduló csoportok keresték fel és elismerően írtak róla. Ezért megyünk el mi is.
További részletek és bejelentkezés a 0368/418 901 telefonszámon.
Rossz idő esetén a túrát vasárnapra halasszuk.
A túravezetőt, a múltkori közleményben közöltük.
A múltheti túrával kapcsolatban.
Ha valaki földi mennyországot akar látni, akkor járja be a Magura hegységet.
A Magura hegység gerince kapcsolatot képez a Királykő és a Bucsecs között. A két hegység közötti domborzat, ami szebbnél-szebb villákkal ékesítve,  igazi svájci táj jelképét mutatja. Mi a kedvelt kiránduló helyünket kerestük fel, a sziklákat. itt sok virág van, encián is, de az enciánt igazában nem itt kell keresni. Máskülönben ez egy szent hely, egy szikla képében a csodatevő Máriát lehet felismerni. Lehet, hogy tévedünk ? Nézzük meg jól ezt a titokzatos sziklát.
Szép derült időben indultunk el. Miután kiértünk a  Botorog csorgóhoz, a taxis azt mondta, hogy jól megfogunk ázni, az éjjel özönvíz szerű eső volt. Elindultunk, fekete ijesztő felhők minden felé, mire felértünk a tetőre, ahonnét már látni lehetett a “Mária” sziklát teljesen kitisztult, csodás kilátás minden fel. Miután visszaértünk a Botorogra, csepegni kezdett az eső, nem értettük, hogy honnét, egy felhő sem volt az égen ! Miután beértünk az állomáson a váróteremben, elborult és zuhogni kezdett az eső. Brassóban is eset, de amire mi megérkeztünk már elállt. Egy csepp eső sem eset ránk, Mária csodát tett és  vigyázott ránk. Ez valószínű, hogy csak egy véletlen.
Fotó galéria I. Encián és virágok.
Fotó galéria II. Hegyek – völgyek.