2017 május 21

Május 21-én, Konstantin napján, vasárnap a Magurára kirándulunk. A zernesti vonattal megyünk, majd a Botorog csorgótól térünk fel a Magurára ahonnét gyönyörű kilátásban lesz részünk a Bucsecs és a Királykő térségében. Belássuk a két hegy közötti vidéket. Sok virágban is gyönyörködhetünk, ha lesz szerencsénk, akkor enciánt is fogunk látni.
Nem csinálunk teljesítmény túrát, a sziklákig megyünk, ahol virágok is vannak. Ott találjuk meg az enciánt is.
További részletek és bejelentkezés a 0368/418 901 telefonszámon.
Rossz idő esetén a túrát elhalasszuk.
Túravezető Sz. György.
A múltheti túrával kapcsolatban.
Annak ellenére, hogy rossz időt, esőt és vihart jósoltak, szombaton reggel biztató idő volt, elindultunk, de számítottunk arra, hogy délután eső lesz.
Uzonka-fürdő. Mivel a tavaly a Mésztufa forrás látogattuk meg, most a Borvizes lápost jártuk be.
A borvíz forrásától indultunk és körbejártuk az egész lápost. Egy-egy helyen bementünk a láposban is, szemetet nem találtunk, viszont egy barátságos lápos lakói gyík fogadott, engedte, hogy fényképezzük, még a nyelvét is kidugta. A Borvizes lápos egy valóságos őserdő, virágokat csak az erdő szélén találtunk. Az év folyamán biztosan még fognak nyílni különböző virágok.
A Nagy-Murgó   kis patak-a körül folyik a láposon és egy miniatűr szurdokot képez, egy kis látványos vízesést is találunk.
A Borvizes lápostól a Hagymás tetőre mentünk, de útközben megálltunk a vargyasi felhagyott vöröses-barnás színű mészkő bányánál.  Ehhez hasonló kőbányát az olt szorosban találunk, a Somosmájon, viszont  ott rózsaszínű kövek vannak. Kezdett csepegni az eső, majd elállt. A Hagymás-tetőre, pontosabban a persányi-hegység kék keresztel jelzett főgerincére még szárazon felértünk. A nárcisz virágok fényképezése közben  egyik percről a másikra fekete felhők leptek meg és zuhogni kezdett az eső. Az eső miatt elmaradt kirándulásokat egy más alkalommal szervezzük újra. A Hagymás-tetőről több kirándulást is tehetünk: a kék kereszt jelzésen Dél felé Réka királyné sírja, Attila vára, Észak felé Sugó-barlang – Dugaszó.  Továbbá: Hagymás vára, a legendás Kustaly vára, a mésztufás csorgó kút, német katonák sírja stb.
A túrákon készült fotókból egy párat közlünk: